افق بال فرشتگان مجله خبری و پایگاه مقالات آموزشی
همه چیز درباره مهاجرت را در وبلاگ افق بال فرشتگان بخوانید
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
بازگشت به وبسایت
مفاهیم مهاجرت بهترین ها مهاجرت تحصیل
مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

در این مطلب سعی کرده ایم مزایا و معایب مهاجرت به کانادا را بررسی کنیم.
مجموع بازدید : 747 زمان مطالعه : 4 دقیقه و 10 ثانیه

دلایل متعددی برای مهاجرت وجود دارد. برخی برای موقعیت شغلی بهتر مهاجرت می‌کنند، عده ای برای تحصیلات بالاتر  و عده ای به دنبال سرمایه گذاری در بقیه کشورها هستند. مهاجرت و زندگی در کشور جدید اصلا آسان نیست. فارغ از مزایای زندگی در کشور مقصد، بی شک چالش هایی هم پیش روی شما خواهد بود اما با آگاهی از این چالش ها و داشتن برنامه ریزی دقیق این پروسه برای شما راحتتر طی خواهد شد.  در بین تمامی مقاصد مهاجرتی، یکی از مهاجرپذیر‌ترین کشورهای جهان کانادا است. امروزه مهاجرت به کانادا به عنوان یکی از فرصت‌های بی‌نظیر برای بهبود کیفیت زندگی و تحقق آرزوهای مهاجران برای دستیبانی به رفاه اجتماعی و اقتصادی شناخته می‌شود. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مزایا و معایب مهاجرت به این کشور با ما همراه باشید.

مزایای مهاجرت به کانادا

مزایای مهاجرت به کانادا

سیستم بهداشتی

احتمالا از سیستم درمانی و بهداشتی کانادا شنیده اید. سیستم درمانی کشور کانادا شهرت جهانی دارد. هر استان موظف است تا شرایطی را فراهم کند که شهروندان بتوانند به بهترین نحو ممکن از مزایای زندگی در این خطه برف پوش برخوردار شوند. کلیه شهروندان از خدمات درمانی و بیمارستانی این کشور به صورت ارزان بهره‌مند می‌شوند اما لازم به ذکر است بدانید که این فرایند معمولا زمانبر خواهد بود.

 نرخ جرم و جنایت پایین

امنیت کانادا به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته این کشور شناخته می‌شود. نرخ جرم و جنایت پایین، نظارت مستقیم و توجه به امور امنیتی باعث می‌شوند که کانادا یک محیط امن و پایدار برای ساکنان و مهاجران باشد. پلیس کانادا با آموزش حرفه‌ای و تجربه‌ی کافی، برای تامین امنیت ساکنان این کشور تلاش می‌کند. توجه به این نکته هم خالی از لطف نیست که تنوع فرهنگی و اعتقادات مذهبی در کانادا با احترام مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

 فرصت‌های شغلی در کانادا

 دولت کانادا به صورت مداوم تلاش می‌کند تا متخصصین و استعدادهای درخشان در هر حوزه ای را به کشور خود جذب کند  تا رشد اقتصادی، علمی و فرهنگی خود را تسریع دهد و نیاز به افراد در بخش‌های مختلف را پر کند. مهاجرت به کانادا برای عده ای برابر با فرصت‌های شغلی جدید و رشد همه جانبه است.

آموزش قابل دسترس در مدارس و دانشگاه‌های کانادا

چیزی که بیشتر توجه متقاضیان مهاجرت به کانادا در رده سنی جوان و نوجوان را به خود جلب می کند، سیستم آموزشی این کشور است. آموزش در مدارس و دانشگاه‌های کانادا به عنوان یکی از برترین و قابل دسترس‌ترین سیستم‌های آموزشی جهان شناخته می‌شود. سیاست‌های آموزشی کانادا به صورتی طراحی شده که همه امکان دسترسی به آموزش عالی را دارند. برای تحصیل در کانادا نیاز نیست نگران موانع مالی باشید.

در مدارس ابتدایی و متوسط کانادا، آموزش رایگان است. همینطور، برنامه‌های مالی دولت محلی و فدرال به دانشجویان در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا کمک می‌کند تا هزینه‌های تحصیلی را مدیریت کنند.

بورسیه ها و فاندهای دانشگاهی را هم فراموش نکنید. دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان بین‌المللی ، بورس‌ها و تسهیلات مالی مخصوص خود را ارائه میدهند تا به آنها کمک ‌کند تا در مقاطع بالا در این کشور تحصیل کنند. این سیاست‌ دسترس‌پذیری در سیستم آموزش کانادا این کشور را به یک مقصد محبوب برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. 

مهمان‌نوازی و احترام

کانادایی‌ها به عنوان یکی از مهربان‌ترین جوامع جهان شناخته می‌شوند و به خصوص نسبت مهاجران و بازدیدکنندگان، به شدت خونگرم رفتار می‌کنند. این کشور مقصد مهاجران از تمام گوشه و کنار جهان می‌باشد و میزبان مذاهب و فرهنگ‌های گوناگون است.

در کانادا، احترام به حقوق انسانی و تعامل با افراد از پیشینه‌های مختلف بسیار مهم است. این کشور به عنوان یک جامعه پیشرو در زمینه حقوق انسانی و تساوی عدالتی شناخته می‌شود و مردم کانادا با افتخار به این ارزش‌ها پایبندند. به همین دلیل مردم کانادا به عنوان جامعه‌ای صلح‌آمیز با دیدگاه باز به جهان شناخته می‌شوند.

طبیعت زیبای کانادا

طبیعت زیبا و تجربه ورزش های لذت بخش 

 از دیگر ویژگی‌هایی که مهاجرت به کانادا را جذاب می‌کند، طبیعت زیبا و با شکوه این کشور است. قله‌های پوشیده از برف به زیبایی این کشور افزوده اند. طبیعت این کشور امکان انجام انواع گوناگونی از فعالیت‌های ورزشی را فراهم می‌اورد. اگر در استان نوا اسکوشیا زندگی می‌کنید، می‌توانید از ماهیگیری و قایق‌سواری در اقیانوس لذت ببرید. مرکز کانادا فرصت‌های شکار را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از پیاده‌روی کوهی، اسکی و هاکی لذت ببرید. 

معایب مهاجرت به کانادا

آب و هوا

اگردر دسته آدم‌های سرمایی قرار می‌گیرید، شاید مهاجرت به بخش‌هایی از کانادا ایده مناسبی نباشد. زمستان‌های بسیار سرد و برفی در بسیاری از مناطق باعث می‌شوند که زندگی در این فصل برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز باشد. به طور کلی، آب هوای بخش‌های شمالی کانادا در دسامبر میانگین دمای صفر درجه دارند و در ژانویه دما به منفی دو درجه می‌رسد. اما در این ماه‌ها دما مطمئناً به منفی 17 درجه نیز خواهد رفت. 

کنترل دولت

 کانادایی‌ها احساس می‌کنند که قوانین دولت، با ایجاد چهارچوب هایی موجب محدودیت آنها می‌شود. برخی اوقات مردم محلی اذعان می‌کنند که تمایل دارند قوانین کمتری بر زندگی آنها اعمال شود.

 اگر این امر به نظر شما موضوع مهمی نیست، پس کانادا مکان مناسبی برای شماست، اما اگر می‌خواهید زندگی شخصیان را بر اساس اصول خود برنامه ریزی کنید، کانادا چندان گزینه مناسبی نیست.  

هزینه گران زندگی

 کانادا هزینه زندگی بالاتری نسبت به کشورهای دیگر دارد. مواد غذایی بسیار گران هستند و ملزومات پوشاک 20٪ گران‌تر میباشند. هزینه زندگی ممکن است با توجه به استانی که برای زندگی انتخاب می‌کنید کمتر یا بیشتر باشد. اما بسیاری از افراد به راحتی می توانند هزینه‌های خود را کنترل کرده و زندگی خود را مدیریت ‌کنند. از آنجایی که خدمات عمومی در این کشور یا رایگان یا کم هزینه است افراد بسیاری با استفاده از این خدمات می توانند هزینه های خود را کاهش دهند. دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که هزینه زندگی در کانادا از استانی به استان دیگر متفاوت است. به عنوان مثال اجاره خانه در شهرهای بزرگ مانند ونکوور و تورنتو بسیار بالاست.

مهاجرت به کانادا و تجربه یک زندگی پویا

نرخ تبادل ارز نامناسب

نرخ تبادل ارز این کشور نسبت به سایر کشورهای توسعه‌یافته دنیا نامناسب است. در حال حاضر نرخ تبادل یک دلار کانادایی برابر با 75 سنت دلار آمریکایی است. این باعث می‌شود خرید آنلاین مشکل باشد.

در انتها تصمیم نهایی برای مهاجرت به کانادا نیاز به ارزیابی دقیق خود شما دارد. در نظر داشته باشید که هر فرد شرایط و اولویت‌های متفاوتی برای زندگی خود دارد. قبل از تصمیم‌گیری، به دقت مزایا و معایب مهاجرت را مورد ارزیابی قرار دهید و با توجه به اهداف و انتظارات شخصی‌تان تصمیم بگیرید. همچنین، در نظر داشته باشید که تصمیم‌گیری نهایی برای مهاجرت به کانادا نیازمند آمادگی روحی و فیزیکی شما است. ممکن است راهنمایی مشاوران مهاجرت در مورد مسائل مرتبط با مهاجرت به کانادا به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک کند.