افق بال فرشتگان مجله خبری و پایگاه مقالات آموزشی
همه چیز درباره مهاجرت را در وبلاگ افق بال فرشتگان بخوانید
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
بازگشت به وبسایت
مفاهیم مهاجرت بهترین ها مهاجرت تحصیل
تحصیل در انگلیس

تحصیل در انگلیس

اگر به فکر مهاجرت تحصیلی به انگلیس هستید و داشتن اطلاعاتی درباره هزینه ها، ویزا و سیستم آموزشی انگلیس برای شما مهم است در این مقاله با ما همراه باشید.
مجموع بازدید : 411 زمان مطالعه : 4 دقیقه و 43 ثانیه

تحصیل در خارج از کشور همواره یکی از تصمیمات چالش ‌برانگیز و مهم در زندگی هر فردی به حساب می‌آید. انگلیس با تاریخچه ‌ای طولانی در عرصه تحصیلات عالی و مؤسسات آموزشی معتبر، یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان است. پیشنهاد می کنیم اگر تصمیم شما برای تحصیل در انگلیس جدی است، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چرا تحصیل در انگلیس یک انتخاب عالی است؟

چرا تحصیل در انگلیس انتخابی عالی است؟

یکی از دلایل اصلی برای انتخاب تحصیل در انگلیس، وجود سیستم آموزشی بسیار قوی و معتبر در این کشور است. دانشگاه‌های انگلیس به عنوان یکی از برترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شوند و مدرک تحصیلی آن ها از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد. این امر به افراد فرصتی عالی برای یادگیری و توسعه مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف می‌دهد.

ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلیس به ویزای دانشجویی درجه 4 شناخته می‌شود و به دو دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شود:

  • ویزای Child Tier 4 که برای افراد 4 تا 17 سال که تمایل به تحصیل در مدارس انگلیسی دارند، صادر می‌شود.
  • ویزای General Tier 4 که برای افرادی با سن بالای 17 سال صادر می‌شود. متقاضی می‌تواند حداکثر 3 ماه قبل از شروع تحصیل در انگلستان، برای اخذ ویزا اقدام نماید.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی

 هزینه درخواست ویزای تحصیلی برای هر دو نوع ویزا به مبلغ 328 پوند برای هر نفر می‌رسد، این هزینه نیز برای همراهان عادی (همسر، شریک زندگی و فرزندان زیر 18 سال) صدق می کند

هر فردی که درخواست ویزا می‌دهد باید مبلغی به نام "هزینه مشارکت پزشکی" را پرداخت نماید که برای هر دانشجو 150 پوند در سال است. این مبلغ باید یک بار در سال برای تمامی سال‌های تحصیلی پرداخت شود و رسید پرداخت این مبلغ باید به فرم درخواست ویزا ضمیمه شود. همچنینمتقاضی ویزا باید توانایی مالی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را به سفارت انگلیس اثبات نماید. این مبلغ باید به حساب والدین یا قیم فرد واریز شود و مقدار آن بسته به وضعیت، متفاوت است.

هزینه تحصیل در انگلیس به میزان یک سال کامل دوره تحصیلی یا کل هزینه در صورتی که مدت تحصیل کمتر از یک سال باشد، محاسبه می‌شود و این هزینه بسته به سطح دوره، دانشگاه یا مدرسه و رشته تحصیلی متفاوت است.

همچنین هزینه زندگی نیز بسته به شهری که فرد در آن زندگی می‌کند، متغیر است. به عنوان مثال؛ برای فردی که قصد تحصیل در لندن دارد، هزینه ماهیانه 1265 پوند و برای شهرهای دیگر 1015 پوند می‌باشد که برای 9 ماه باید موجودی این مبلغ در حساب بانکی فرد حفظ شود.

به عنوان مثال: فردی که در دانشگاه منچستر قبول شده است باید علاوه بر هزینه یک سال تحصیل، 9135 پوند در حساب بانکی خود داشته باشد.

همچنین، مبلغ زیر برای هر همراهی که با متقاضی ویزای عمومی درخواست می‌دهد، مورد نیاز است:

845 پوند در ماه برای لندن و 680 پوند در ماه برای شهرهای دیگر.

تحصیل در انگلیس ،تضمین یک آینده روشن

سیستم آموزشی انگلیس

در نظر داشته باشید که سیستم آموزشی انگلستان به عنوان یکی از بهترین و کامل‌ترین سیستم‌های جهان شناخته می‌شود، به طوری که کشورهای بسیار زیادی از آن الهام می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا به همچنین سطحی از نظر آموزشی دست پیدا نمایند.

 سیستم آموزشی انگلستان به پنج سطح تقسیم می‌شود و این مراحل عبارت اند از:

  • پیش دبستانی: 3 تا 5 سال
  • دبستان: 5 تا 11 سال
  • دوره متوسطه: 11 تا 16 سال
  • تحصیلات تکمیلی: از 16 تا 18 سال
  • تحصیلات عالی: بعد از 18 سال

آغاز سال تحصیلی در انگلیس

سال تحصیلی در انگلستان از سپتامبر آغاز می‌شود و تا جولای ادامه دارد. هر دوره تحصیلی شامل: سه ترم با تعطیلات کوتاهی بین آن ها می‌باشد.

 شروع و پایان هر ترم به صورت زیر است:

ترم پاییز

 از اوایل سپتامبر آغاز می‌شود و تا هفته سوم دسامبر ادامه دارد.

در پایان اکتبر یک هفته استراحت در انتظار شما خواهد بود.

سپس شما از دو هفته تعطیلات کریسمس لذت خواهید برد.

ترم بهار

 از اوایل یا دوم ژانویه آغاز می‌شود و تا اوایل آوریل ادامه دارد.

در اواسط یا پایان فوریه یک هفته استراحت داده می شود.

سپس دو هفته تعطیلات عید پاک پیش رو شما خواهد بود.

ترم تابستانی

دو هفته پس از عید پاک آغاز می‌شود و تا هفته سوم جولای ادامه دارد.

پس از پایان ماه می، یک هفته استراحت به شما داده می شود.

سپس به مدت شش هفته تعطیلات تابستانی در انتظار شما خواهد بود.

معرفی دوره های آموزشی مهم در انگلستان 

برنامه GCSE در کالج های Blairgowrie و Brighton به نوجوانان 13 ساله این فرصت را می دهد که زودتر برای دانشگاه آماده شوند. این دوره که با نام GCSE شناخته می‌شود، یکی از معتبرترین دوره‌ها برای افرادی است که می‌خواهند در مقطع متوسطه تحصیل کنند.

 GCSE در ماه سپتامبر و ژانویه آغاز می‌شود. در این دوره، افراد معمولاً چندین موضوع از بین ده‌ها درس مختلف را انتخاب می‌کنند.

لازم به ذکر است که فعالیت‌های کلاسی دانش‌آموزان تأثیر زیادی بر نمرات و امتیازات آنها دارد. این دوره‌ها برنامه‌های تقویتی ساختارمندی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند که به عنوان بخشی از برنامه روزانه‌شان عرضه می‌شود.

 این فعالیت‌ها شامل: ورزش، سفرها، سخنرانی‌ها و همچنین کارگاهای آموزشی هستند که دنیای واقعی را وارد کلاس درس می‌کنند و دانش عمیق‌تری از موضوعات را به شما ارائه می‌دهند و از این جهات تحصیل در انگلیس یک فرصت عالی است.

به طور کلی؛ مسیر برنامه GCSE به شما این فرصت را می‌دهد تا علایق خود را کشف کنید و مهارت‌های زندگی و تحصیلی مورد نیاز برای ورود به دانشگاه را به دست بیاورید. این فعالیت‌ها به شما فرصت یادگیری مرتبط با موضوع را داده و در عین حال تجربه‌ی آموزشی کاملی به شما ارائه می‌دهند.

تحصیل در انگلیس چه مدت طول میکشد؟

مدت دوره های تحصیلی در انگلستان

طول دوره تحصیلی یک امر مهم است، چرا که حتی در کشورهایی با هزینه‌ تحصیلی کمتر، می‌تواند مخارج دانشجو را دو برابر کند.  در دانشگاه‌های انگلستان، مدت زمان تحصیل معمولاً کوتاه‌تر از دیگر کشورها است.  اگر بخواهیم مدت زمان تحصیل در انگلیس را مشخص نماییم، می‌توانیم به صورت زیر آن را برای شما بیان کنیم:

  • مدرک لیسانس: معمولاً 3 سال تا 4 سال
  • مقطع کارشناسی ارشد: معمولاً 1 تا 2 سال
  • دکتری: معمولاً 3 تا 4 سال

جمع بندی

در نهایت، تحصیل در انگلیس یک تجربه یادگیری بسیار لذت می باشد که به شما امکان می‌دهد تا به کشف خود و توسعه شخصی بپردازید. این تجربه از نظر تحصیلی و شغلی می‌تواند راهی به سوی موفقیت و شکوفایی باشد، اما نیازمند تصمیم‌گیری دقیق و آمادگی در مواجهه با چالش‌های پیش رو شما خواهد بود.