افق بال فرشتگان مجله خبری و پایگاه مقالات آموزشی
همه چیز درباره مهاجرت را در وبلاگ افق بال فرشتگان بخوانید
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
بازگشت به وبسایت
مفاهیم مهاجرت بهترین ها مهاجرت تحصیل
مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه چیست؟

مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه چیست؟

مزایا و معایب مهاجرت به کشور فرانسه و بررسی میزان حقوق دریافتی هر طیف شغلی ، سیستم بهداشتی و آموزشی آن.
مجموع بازدید : 425 زمان مطالعه : 4 دقیقه و 23 ثانیه

فرانسه یکی از مقصدهای مهاجرتی محبوب در جهان است . این کشور بزرگ‌ترین کشور در منطقه اروپای غربی است که همواره در فهرست 10 اقتصاد برتر جهان قرار دارد.همچنین یکی از محبوب‌ترین کشورها برای توریست‌ها و متقاضیان مهاجرت به‌شمار می‌آید. مهاجرت به فرانسه با روش‌های مهاجرت تحصیلی و کاری، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری با خرید ملک و ... امکان پذیر است. با این حال برای انتخاب این کشور به‌عنوان مقصد مهاجرتی باید با مزایای مهاجرت به فرانسه و همچنین معایب مهاجرت به فرانسه آشنایی داشته باشید.

مزایای مهاجرت به فرانسه

مزایای مهاجرت به فرانسه چیست؟

بسیاری از ایرانیان برای مواردی مانند اشتغال، بالا بردن کیفیت زندگی، تحصیل یا سرمایه‌گذاری به‌دنبال انتخاب یکی از کشورهای پیشرفته دنیا و مناسب برای اهداف مهاجرتی خود هستند.

در بین کشورهای اروپایی، فرانسه دارای شهرهایی زیبا است که ترکیبی از بناهای تاریخی بسیار زیبا و مراکز تجاری و اداری و همچنین پروژه‌های مسکونی مدرن را در خود جا داده است. همچنین دانشگاه‌های فرانسه دارای رتبه‌های بالا در فهرست‌های جهانی هستند. فرصت‌های کاری فراوانی نیز در این کشور برای کارجویان بین‌المللی وجود دارد. در ادامه با برخی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به کشور فرانسه آشنا می‌شویم.

خدمات مراقبتی بهداشتی کارآمد

سیستم مراقبتی بهداشتی فرانسه یکی از بهترین مدل‌ها در جهان است که با نام Assurance Maladie شناخته می‌شود. خدمات مراقبت بهداشتی در این کشور مقرون‌ به ‌صرفه و برای همه مردم از جمله مهاجران در دسترس است. این خدمات به‌گونه‌ای ارائه می‌شوند که متقاضیان خدمات بهداشتی و درمانی نهایتا 25 درصد از هزینه‌ها را می‌پردازند. در حالی که بسیاری از خدمات نیز رایگان هستند. البته برای برخورداری از خدمات این سیستم دست کم باید 3 ماه در این کشور حضور داشته باشید. بعد از ماه سوم، در صورت پرداخت هزینه، بر اساس پوشش سیستم، هزینه‌ها به شما برگردانده می‌شود.

سیستم حمل‌ونقل عمومی پیشرفته

در کشور فرانسه انواع گزینه‌های حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری در دسترس هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به تاکسی‌های آنلاین و گردشی، خطوط اتوبوسرانی، خطوط مترو و ... اشاره کرد. علاوه‌ بر این در فرانسه برای خطوط اتوبوسرانی و مترو بلیت‌های ماهانه ارائه می‌شوند که هزینه‌های رفت‌وآمد شما را کاهش می‌دهند. جالب‌تر این که اگر برای کار به فرانسه آمده‌اید نیمی از هزینه رفت‌وآمد شما توسط کارفرمای شما پرداخت می‌شود.

کیفیت بالای زندگی

یکی از مزایای دیگر، برخورداری از کیفیت بالای زندگی است. این کشور دارای رتبه بسیار عالی از نظر تعادل بین کار و زندگی است. پوشش گسترده خدمات درمانی، خدمات آموزشی باکیفیت و همچنین وجود مراکز تفریحی و نقاط گردشگری فراوان از مواردی هستند که کیفیت زندگی در این کشور را افزایش داده‌اند. مردم فرانسه همچنین بر لذت بردن از اوقات فراغت و دستیابی به آرامش ذهنی تاکید دارند. حداقل میزان کار فول تایم در فرانسه، 35 ساعت است. بنابراین شما فرصت زیادی برای فعالیت‌های مربوط به اوقات فراغت خود در این کشور دارید.

یکی از مزایای مهاجرت به فرانسه کیفیت بالای زندگی است.

فرصت‌های شغلی فراوان در فرانسه

بسیاری از متقاضیان مهاجرت شغلی، فرانسه را به‌عنوان مقصدی برای اشتغال در نظر می‌گیرند. متوسط درآمد در این کشور به نوع حرفه و مدارک تحصیلی و مهارتی شما بستگی دارد. با این حال درآمدها در این کشور حدودا در بازه 35 تا 75 هزار یورو در سال قرار دارد. در ادامه می‌توانید متوسط درآمد برخی از مشاغل در این کشور را مشاهده کنید.

  • دستیار مربی مهد کودک(23000 یورو)
  • نگهبان (26595 یورو)
  • معلم (۳۴۸۰۰ یورو)
  • مدیران بازرگانی و فنی (۵۰۰۰۰ یورو)
  • دستیاران پرستاری (۲۸۶۴۳ یورو)
  • پرستاران و ماماها (۴۶۵۰۰ یورو)
  • مهندسان کامپیوتر (۶۹۷۹۹ یورو)
  • نجار (۱۸۶۰۰ یورو)
  • متخصص ارتودنسی (150938 یورو)
  • قاضی (63800 یورو)
 

آب‌وهوای بسیار عالی

مناطق شمالی کشور فرانسه دارای آب‌وهوایی مشابه آب‌وهوای کشور انگلستان هستند بنابراین می‌توان میزان بارش بالا را در شهرهای شمالی مانند لو هاور، لیل، روآن و آبویل انتظار داشت. این در حالی است که در برخی از مناطق جنوب کشور فرانسه تا 300 روز آفتابی در سال ثبت می‌شود. بنابراین متناسب با سلیقه خود در زمینه آب‌وهوا می‌توانید مناطق مختلفی از این کشور را برای زندگی انتخاب کنید.

برخورداری از دانشگاه‌هایی با رتبه جهانی بالا

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به فرانسه، وجود نظام آموزشی پیشرفته و موسسات آموزش پیش از دانشگاه و دانشگاه‌هایی با امکانات عالی آموزشی است. بسیاری از دانشگاه‌های فرانسه از دانشگاه‌های قدیمی قاره اروپا هستند و برخی از آن‌ها در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند.

از جمله دانشگاه‌های برتر کشور فرانسه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دانشگاه سوربن
  • دانشگاه اکول پلی‌تکنیک
  • دانشگاه PSL
  • دانشگاه تحقیقاتی علوم و ارتباطات پاریس
  • دانشگاه لیون  ENS

از دیگر مزایای مهاجرت به فرانسه وجود دانشگاه های تراز اول در این کشور است.

مهاجرت به فرانسه چه معایبی دارد؟

برای انتخاب فرانسه به‌عنوان مقصد مهاجرتی در کنار مزایای مهاجرت به این کشور باید با معایب مهاجرت به فرانسه نیز آشنا باشید. بدون شک یکی از دشواری‌های مهاجرت به فرانسه مانع زبانی است؛ زیرا مردم این کشور تعصب بالایی روی زبان فرانسوی دارند. برای مثال تسلط بر زبان انگلیسی حتی برای مواردی مانند دریافت خدمات درمانی کافی نیست و بسیاری از پزشکان این کشور فقط به زبان فرانسوی با شما صحبت می‌کنند. با این حال مراکز بسیاری برای آموزش این زبان به شما در فرانسه وجود دارند.

یکی دیگر از معایب مهاجرت به فرانسه، نرخ‌های بالا برای مالیات است. تا جایی که این کشور در ردیف کشورهایی با بالاترین میزان مالیات در جهان قرار دارد. برای مثال مالیات بر درآمد در این کشور به‌تنهایی 45 درصد است و این شامل مالیات مسکن، مالیات تامین اجتماعی و مالیات بر کالاها و خدمات نمی‌شود.

برخی از معایب دیگر زندگی در این کشور می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • اعتصابات مداوم و گسترده
  • نرخ آلودگی هوای نسبتا بالا در شهرهای بزرگ
  • خدمات پستی ضعیف
  • دشواری زیاد در زمینه پیدا کردن محل اقامت
  • سیستم بوروکراسی اداری سنتی و کند

آیا فرانسه مقصدی مناسب برای مهاجرت است؟

در این مطلب برای شما تعدادی از مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه را توضیح دادیم. البته فهرست مزایای مهاجرت به فرانسه عنوان‌های بسیار بیشتری دارد. برای مثال از دیگر مزایای مهاجرت به فرانسه می‌توانیم از وجود موزه‌های فراوان، تنوع بسیار بالا در غذاها، وجود منظره‌های طبیعی خیره‌کننده در داخل و بیرون از شهرها، خدمات آموزشی مقرون‌به‌صرفه در مقاطع پیش از دانشگاه و ... اشاره کرد. بنابراین شما با آگاهی از مجموعه مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه می‌توانید برای انتخاب این کشور به‌عنوان مقصد مهاجرتی خود تصمیم‌گیری کنید.

سوالات متداول

  • مزایای مهاجرت به فرانسه شامل چه مواردی می‌شوند؟

از مزایای مهاجرت به این کشور می‌توان به کیفیت بالای زندگی، فرصت‌های شغلی فراوان، خدمات آموزشی مقرون‌به‌صرفه، سیستم حمل‌ونقل عمومی پیشرفته، آب‌وهوای مناسب و برخورداری از دانشگاه‌هایی با رتبه جهانی بالا اشاره کرد.

  • معایب مهاجرت به فرانسه شامل چه مواردی می‌شوند؟

از معایب مهاجرت به فرانسه نیز می‌توان از سیستم بوروکراسی کند و سنتی و نرخ مالیات بسیار بالا و لزوم تسلط به زبان فرانسوی برای مهاجرت به این کشور اشاره کرد.