افق بال فرشتگان مجله خبری و پایگاه مقالات آموزشی
همه چیز درباره مهاجرت را در وبلاگ افق بال فرشتگان بخوانید
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
بازگشت به وبسایت
مفاهیم مهاجرت بهترین ها مهاجرت تحصیل
آشنایی با صفر تا صد مهاجرت به نیوزلند

آشنایی با صفر تا صد مهاجرت به نیوزلند

معرفی کشور نیوزلند و آشنایی با راه های مهاجرت به این کشور و همچنین بررسی مزایای مهاجرت به آن
مجموع بازدید : 459 زمان مطالعه : 5 دقیقه و 49 ثانیه

مهاجرت همواره یکی از چالش های زندگی بشری بوده است. از گذشته تا امروز، مهاجرت به عنوان راهی برای فرار از تنش‌ها، تجربه یک زندگی بهتر و فرصت‌های جدید، در زندگی انسان‌ها نقش بزرگی ایفا کرده است.اگر قصد مهاجرت به نیوزلند را دارید پیشنهاد میکنیم در این مقاله همراه ما باشید. 

صفر تا صد مهاجرت به نیوزلند

یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت، کشوری با طبیعت ‌زیبا و فرهنگ غنی که در کنار اقیانوس آرام واقع شده است، نیوزلند می‌باشدنیوزلند، با آب و هوای معتدل، مناظر طبیعی فوق‌ العاده و زندگی مدرن، تبدیل به یک مقصد محبوب برای مهاجرت شده است. این کشور کوچک در جنوب غربی اقیانوس آرام با جمعیت کمتر از 5 میلیون نفر، فرصت‌های شغلی مناسب و سیستم تحصیلی ممتازی دارد.

یکی از مهمترین دلایل مهاجرت به نیوزلند، کیفیت زندگی بالا و محیط طبیعی استوار این کشور است.  نیوزلند به شما فرصت دسترسی به خدمات بهداشتی و آموزشی برتر می‌دهد. سیستم بهداشتی عالی این کشور امکان دسترسی به مراقبت‌های پزشکی ممتاز را برای تمامی ساکنان فراهم می‌کند. همچنین، مدارس و دانشگاه‌های برتر نیوزلند به دانش‌آموزان و دانشجویان امکان آموزش عالی را می‌دهند.

با این تفاسیر، ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با صفر تا صد مهاجرت به نیوزلند آشنا کنیم. پس پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید.

مزایا مهاجرت به کشور نیوزلند

این کشور در اکثر رتبه‌بندی‌های توسعه جهانی، جایگاه بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، جمعیت نسبتاً کمی (حدود 5 میلیون نفر) دارد که باعث شده است تا تجهیزات و سطح رفاه شهروندان به طور کامل متناسب باشد. اکثر ساکنان نیوزلند  اروپایی اصل و به ویژه بریتانیایی هستند و تقریباً ۱۵٪ جمعیت این کشور توسط ساکنان بومی، به عبارتی مائوری‌ها، تشکیل شده‌اند. در زمینه آب و هوا، نیوزلند دارای آب و هوای معتدل و اقیانوسی است. در اینجا، شما می‌توانید مانند کشور خودمان چهار فصل مختلف را تجربه کنید.

یکی از مزایای اصلی اقامت در نیوزلند، محیط طبیعی زیبا و تمیز این کشور است. از مناظر طبیعی گرفته تا سواحل و کوه‌های پوشیده از برف، این کشور یک مقصد بسیار جذاب برای طبیعت‌گردی است.

سیاست‌های حمایت از محیط زیست در این کشور بسیار جدی گرفته می‌شوند و امکانات عمومی، از جمله هوای تمیز و آب آشامیدنی با کیفیت بالایی دارند. همچنین، نظام تحصیلی نیوزلند از نظر سطح کیفی در رده های بالا جهانی قرار دارد.

زبان رسمی و بین‌المللی کشور نیوزلند انگلیسی است. این موضوع به مهاجران کمک می‌کند تا به آسانی با محیط و افراد این کشور ارتباط برقرار کنندنیوزلند به همراه دانمارک، جایگاه برتری در فهم و کنترل فساد مالی جهانی دارند. این نکته نشان‌دهنده انضباط مالی و شفافیت در مدیریت مالی کشور است.

این کشور نرخ جرم و جنایت به مقدار کمتری نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر دارد و رتبه چهارم در امنیت جهانی را دارا می باشد.  اقتصاد در نیوزلند به خوبی اداره میشود و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است (تقریباً ۳.۳٪). این موضوع نشان‌دهنده توانایی اشتغالی و اقتصاد پایدار کشور است.

برای متخصصان در رشته‌های فنی، پزشکی و علوم پایه، نیوزلند فرصت‌های شغلی مناسبی فراهم می‌آورد.

بهترین روش ها برای مهاجرت به نیوزلند

آشنایی با بهترین روش های مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزیلند نیازمند رعایت چند شرط اولیه است. در ابتدا، سن متقاضی باید زیر ۵۵ سال باشد، که محدودیت سنی نسبتاً مناسبی می‌باشد. واجدین این شرط نیاز به نگرانی بیش از حد در مورد سن خود ندارند.

آشنایی با زبان انگلیسی نیز یکی دیگر از شرایط ضروری مهاجرت به نیوزیلند است. خوشبختانه، نیوزیلند در مورد این شرط نیز خیلی سخت‌گیر نیست و نمره‌های پایین‌تری را نسبت به کشورهای مشابه خود قبول می‌کند.

علاوه بر این، موارد دیگری مانند سلامتی و عدم داشتن سوءپیشینه نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. اگر تمام این شرایط را دارید، می‌توانید به طور قطعی از 4 روش مختلف برای مهاجرت به نیوزیلند و دریافت اقامت اقدام کنید.  که در ادامه، تمام این روش‌ها را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

مهاجرت به نیوزیلند از طریق ویزای کار

یکی از روش‌های مهاجرت به نیوزلند که به عنوان متداول ‌ترین و محبوبترین روش شناخته می‌شود، مهاجرت کاری است. این راهبرد مخصوصاً برای افرادی مناسب است که سوابق شغلی مرتبط با تحصیلات خود را دارا هستند و از طریق این نوع مهاجرت، میتوانند فرصتی مناسب برای کار در نیوزلند به دست آورند. مهاجرت کاری به نیوزلند از طریق سیستم امتیازبندی انجام می‌شود و عوامل اصلی که به افزایش امتیاز شخصی منجر می‌شوند شامل: سن، تحصیلات و سوابق شغلی می‌شوند. برای ورود به نیوزلند از این طریق، امتیاز کلی شما باید حداقل 165 امتیاز باشد تا بتوانید درخواست دعوت نامه برای مهاجرت به نیوزلند را ارائه دهید.

اشخاصی که پیشنهاد شغلی از نیوزلند دریافت می‌کنند یا حداقل دو سال تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی را در این کشور به پایان رسانده و دارای مدارک کارشناسی ارشد یا دکترا از نیوزلند هستند، می‌توانند اقامت دائمی در نیوزلند درخواست دهند. افرادی که پیشنهاد شغلی ندارند، می‌توانند ویزای جستجوی کار به مدت یک سال دریافت کنند.

افرادی که با ویزای جستجوی کار به نیوزلند می‌آیند، مکلف به یافتن یک شغل تمام وقت مرتبط با یکی از مدارک تحصیلی خود می‌شوند. پس از پیدا کردن شغل متناسب و ارائه مدارک مورد نیاز به اداره مهاجرت نیوزلند، می‌توانند اقدام به اقامت دائم برای خود و اعضای خانواده کنند.

در صورتی که فرد نتواند شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کند و ویزای جستجوی کار به پایان برسد، مجبور به ترک نیوزلند می‌شود. همچنین حین دوره اقامت با ویزای جستجوی کار، اعضای خانواده نمیتوانند همراه فرد به نیوزلند بروند.

مهاجرت به نیوزیلند از طریق تحصیل

با توجه به امکاناتی که کشور نیوزیلند برای دانشجویان خود در نظر گرفته و نیز با توجه به هزینه‌های مناسب تحصیل در این کشور، امروزه نیوزیلند یکی از مقاصد اصلی دانشجویانی است که به دنبال ادامه تحصیل در یک کشور پیشرفته هستند. علاوه بر این، یکی از نکات مهمی که افراد در این روش مهاجرت به نیوزیلند در نظر می‌گیرند، هزینه‌های کمتر آن نسبت به سایر کشورهاست.

این روش مناسب برای افرادی است که قصد ادامه تحصیلات در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را دارند. بعد از اتمام تحصیلات خود، می‌توانند به مدت یک سال در این کشور اقامت داشته و در جستجوی کار باشند. همچنین با گرفتن پیشنهاد شغلی از شرکت‌های مختلف، امتیازات خود را برای ویزای کار ارتقا داده و در نهایت اقامت دائمی نیوزیلند را بدست آورند.

افرادی که قصد اقدام برای این ویزا را دارند، باید در آزمون آیلتس آکادمیک موفق به کسب نمره +6 شوند یا معادل آن را در آزمون‌های مورد پذیرش نیوزیلند داشته باشند. از جمله شروط لازم برای این ویزا، ارائه تمکن مالی جهت پوشش هزینه‌های شهریه دانشگاه و سایر هزینه‌های زندگی در طول مدت اعتبار ویزا است. همچنین، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر نیوزیلند نیز از شروط ضروری برای اخذ این ویزا است.

مهاجرت به نیوزیلند از طریق ویزای سرمایه گذاری

با توجه به شرایط اقتصادی مساعد کشور نیوزیلند و همچنین ظرفیت بالای بازار داخلی، این کشور به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای سرمایه گذاری شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر، نیوزیلند به عنوان یکی از کشورهای پیشرو جهان در زمینه شاخص توسعه انسانی شناخته شده است. با این حال، بیشتر بخش‌های اقتصادی نیوزیلند بر اساس فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری تأمین می‌شود.

در این روش مهاجرت، افراد متقاضی ویزای یک ساله نیوزیلند را بر اساس امتیازهایی که کسب می‌کنند، دریافت می‌کنند و موظف به شروع تجارت خود در نیوزیلند در مدت یک سال می‌شوند. در این مدت زمان، افراد متقاضی باید تجارت خود را راه‌اندازی کرده و همچنین باید اثبات کنند که تجارت آن‌ها به مدت دو سال بعدی سودآور و مفید برای اقتصاد نیوزیلند خواهد بود.

پس از گذشت این 3 سال و رعایت شرایطی که در این نوع ویزا دارای اهمیت هستند، افراد می‌توانند اقامت دائمی نیوزیلند را دریافت نمایند. افرادی که به مدت 5 سال در نیوزیلند زندگی می‌کنند، می‌توانند درخواست صدور پاسپورت این کشور را ارائه دهند و در نتیجه تابعیت نیوزیلند را به دست آورند.

مهاجرت به نیوزلند از طریق دریافت ویزای تحصیلی

مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج 

برای ازدواج با یک شهروند نیوزیلندی، باید شرایط خاصی را رعایت کنید. دولت نیوزیلند شما را تایید می‌کند تنها در صورتی که:

  • سوابق کیفری نداشته باشید.
  • شما و همسرتان بالای ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • توانایی صحبت کردن به انگلیسی به حدی که بتوانید آزمون آیلتس با نمره ۵ را قبول شوید را داشته باشید.
  • حداقل یک سال تا قبل از درخواست ازدواج، در یک رابطه واقعی با همسرتان بوده باشید.
  • اطلاعات مالی خود را با ارائه فیش حقوقی تایید کنید تا نشان دهد توانایی مالی لازم برای زندگی در نیوزیلند را دارید.
  • با ارائه مدارک واقعی و معتبر، صحت ازدواج شما اثبات شود.

اگر تمامی این شرایط را دارا ‌باشید، می‌توانید برای درخواست اقامت در نیوزیلند از طریق ازدواج، اقدام کنید. پس از تأیید این مدارک توسط دولت، باید ازدواج تان را در دفاتر رسمی ازدواج نیوزیلند یا در مراکز مذهبی مستقل ثبت کنید. با ثبت رسمی ازدواج، می‌توانید برای دریافت ویزای ازدواج اقدام نمایید.

جمع بندی

مهاجرت به نیوزلند می‌تواند یک گام مهم برای تغییر زندگی شما باشد. این کشور جذاب با زیرساخت‌های عالی و مردم مهمان نواز خود، به شما فرصتی برای شروع مجدد و دستیابی به بهترین نسخه از زندگی خود را می‌دهد. اگر برای مهاجرت به نیوزلند به دقت برنامه ریزی نمایید، این مهاجرت می‌تواند شروعی جدید و شیرین در طول دوران زندگی شما باشد.

.