افق بال فرشتگان مجله خبری و پایگاه مقالات آموزشی
همه چیز درباره مهاجرت را در وبلاگ افق بال فرشتگان بخوانید
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
بازگشت به وبسایت
مفاهیم مهاجرت بهترین ها مهاجرت تحصیل
مهاجرت به دبی

مهاجرت به دبی

راه های مهاجرت به دبی و بررسی هزینه ها برای زندگی در این شهر.
مجموع بازدید : 443 زمان مطالعه : 7 دقیقه و 35 ثانیه

دبی، یکی از شهرهای جذاب و بزرگ در امارات متحده عربی، به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی ایده آل در تمام دنیا شناخته شده است. در نظر داشته باشید که این شهر با برج خلیفه، جزیره نخل جمیرا و شاهکارهای معماری خود، جذابیت‌های فراوانی را برای مهاجرین از سرتاسر جهان ایجاد کرده است.  جمعیت دبی حدود 2.9 میلیون نفر است و اقتصاد آن در وضعیت بسیار عالی قرار دارد. به همین دلیل، بسیاری از افراد و شرکت‌های بین‌المللی تمام توان خود را معطوف به سرمایه ‌گذاری و حضور در این منطقه کرده اند و سعی دارند با روش‌های مختلف، اقامت دبی را به دست آورنددر این مطلب، ما به بررسی صفر تا صد مهاجرت به دبی، مزایا و چالش‌های آن می‌پردازیم.

پس پیشنهاد می کنم در ادامه همراه ما باشید.

مهاجرت به دبی

آشنایی با بهترین شهر امارات متحده عربی

رشد اقتصادی و کیفیت زندگی در شرایط ایده آل، از جمله عواملی هستند که تاثیر بسزایی در افزایش مهاجرت به دبی داشته‌اند. امارات متحده عربی یک کشور توسعه ‌یافته در منطقه حاشیه خلیج فارس است و طبق گزارش‌های سازمان ملل متحد، جمعیتی حدود 9.9 میلیون نفر دارد.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده توسط Global Media Insight ، تقریبا 88.52 درصد از جمعیت امارات متحده عربی از مهاجران خارجی تشکیل شده است و از این تعداد نیم‌میلیون نفر به مهاجران ایرانی تعلق دارد. از میان شهرهای توسعه‌ یافته امارات متحده عربی، دبی به عنوان یکی از مهمترین مراکز تجاری و اقتصادی در خاورمیانه شناخته می‌شود. این شهر زیبا در نزدیکی سواحل خلیج فارس واقع شده است و به عنوان بزرگ ‌ترین مرکز تجاری در امارات متحده عربی شناخته می‌شود.

بهترین روش های مهاجرت به دبی

دبی یکی از شهرهای پیشرفته و مدرن دنیا است، اما هزینه زندگی در این شهر نسبت به سایر مناطق بالاست. با این حال، سطح درآمد نیز به اندازه‌ای بالاست که این امکان را فراهم می‌کند که زندگی با کیفیتی را در این شهر تجربه کنید. متوسط ساعات کاری در دبی معمولاً بین ۴۰ تا ۴۸ ساعت در هفته است.

برای مهاجرت به دبی، مسیرهای مختلفی وجود دارد، از جمله: تحصیل، ازدواج، سرمایه ‌گذاری و همچنین کار.

مزایای زندگی در دبی شامل :

  • رفاه اجتماعی و اقتصادی
  • سیاست مالیاتی با ثبات 
  • سطح حقوق بالا
  • امنیت بی نظیر

 اشاره کرد. برای آغاز مسیر مهاجرت به دبی، ابتدا باید ویزای مناسب بر اساس هدف شخصی‌تان دریافت کنید و سپس با توجه به مدت ویزا، فعالیت خود را شروع نمایید. در ادامه ما قصد داریم بهترین روش های مهاجرت به دبی را به صورت کامل به شما توضیح دهیم. پس همراه ما باشید.

بررسی راه های مهاجرت به دبی

مهاجرت به دبی از طریق کار

دبی، به عنوان "Golden City" شناخته می‌شود و این شهر بزرگترین شهر امارات متحده عربی است. دقت نمایید که این شهر به تنهایی یک مرکز پر رونق برای تجارت نیز محسوب می‌شود. در دبی، صنعت ساخت و ساز به اوج خود رسیده و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در بخش ساختمانی انجام می‌شود. همچنین، امارات متحده عربی دارای صنایع متنوعی مانند: خودروسازی و هوافضا است.

یکی از ویژگی‌های مهم اقتصاد امارات، پایین بودن نرخ بیکاری است. این نکته  پویایی اقتصادی این کشور و جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران و متقاضیان کار را نشان می دهد. بسیاری از افراد به دنبال فرصت‌های شغلی در امارات متحده عربی هستنداگر شما نیز به فکر مهاجرت به دبی از طریق کار هستید، باید در نظر داشته باشید که برای ورود به امارات متحده عربی نیاز به ویزا دارید.

این ویزاها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • ویزای کاری جاب آفر یا پیشنهاد شغلی
  • ویزای جاب سیکر یا جست‌وجوی کار.

برای اخذ ویزای کاری جاب آفر، شما باید ابتدا یک کارفرما در امارات متحده عربی پیدا کنید که به نیروی کار اضافی نیاز دارد. سپس با همکاری این کارفرما، می‌توانید اقدام به کار در دبی کنید. ویزای کاری جاب آفر معمولاً برای مدت زمان معینی صادر می‌شود و به شما اجازه کار در امارات را می‌دهد.

در مقابل، ویزای کاری جاب سیکر برای افرادی صادر می‌شود که به دنبال پیدا کردن شغل مناسب در امارات هستند. این ویزا معمولاً به مدت ۶ ماه الی یک سال صادر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که شغل مناسبی پیدا کنید، در امارات اقامت داشته باشید. اما باید گفت برای ایرانیان، امکان درخواست ویزای جاب سیکر اغلب وجود ندارد.

مهاجرت به دبی از طریق تحصیل

تحصیل در خارج از کشور برای علاقه‌مندان به کسب علم؛ تجربه‌ای گران‌بها و مفید است و امارات متحده عربی یکی از مقاصد محبوب برای ادامه تحصیل محسوب می‌شود. نزدیکی دبی به ایران یکی از عوامل ترغیب‌ کننده در انتخاب دانشجویان ایرانی برای تحصیل در این کشور است. امارات متحده عربی به عنوان یک کشور چند فرهنگی و چند زبانه با امکان تحصیل به زبان انگلیسی از طریق دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی متعددی شناخته می‌شوددر امارات متحده عربی بیش از ۱۲۱ دانشگاه و کالج وجود دارد، که برخی از بهترین دانشگاه‌های این کشور عبارتند از: دانشگاه امارات متحده عربی، کالج آمریکایی شارجه، دانشگاه ابوظبی، کالج عالی اطلاعات فناوری، دانشگاه جمیرا و دانشگاه آمریکایی دبی.

هدف اصلی دانشجویان ایرانی از مهاجرت به دبی، تحصیل در یکی از دانشگاه‌هایی است که نماینده دانشگاه‌های برجسته کشورهایی چون: کانادا، انگلستان، آمریکا و دیگر مکان‌های معتبر جهان هستند. با تحصیل در این دانشگاه‌های برجسته، دانشجویان می‌توانند پس از گذراندن دوره تحصیلی خود، به دانشگاه‌های اصلی و معتبر در کشور مبدأ انتقال یابند و از این طریق امکان ادامه تحصیل و اقامت در کشور مبدأ را داشته باشند.

برای تحصیل در امارات، داشتن مدرک زبان انگلیسی ضروری است. هزینه‌های زندگی و تحصیل در امارات بسته به نیازها و سبک زندگی هر فرد متغیر است. در حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار در سال می‌تواند هزینه‌ی متوسط زندگی باشد. همچنین، شهریه دانشگاه‌ها در امارات بسته به مقطع تحصیلی و رشته تخصصی متفاوت است. به عنوان مثال؛ شهریه دانشگاه آمریکایی شارجه برای مقطع کارشناسی حدود ۲۱ هزار دلار و برای مقطع کارشناسی ارشد تقریباً ۱۹ هزار دلار در سال است.

در صورتی که تصمیم به مهاجرت به دبی از طریق تحصیل را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که ویزای دانشجویی دبی معمولاً یک سال معتبر است و باید هر سال تمدید شود.

مهاجرت به دبی از طریق سرمایه‌ گذاری

یکی از روش‌های شایع برای مهاجرت به دبی، سرمایه‌ گذاری است. در امارات متحده عربی، اخذ اقامت دائم معمولاً یک کار دشوار است و برای افرادی که تمایل به سرمایه‌ گذاری در این کشور دارند، معمولاً اقامت موقت با مدت زمان دو تا سه سال صادر می‌شود. مدت زمان مورد نیاز برای اخذ اقامت در امارات وابسته به نوع سرمایه‌گذاری انجام شده می‌باشد و در هر روش ممکن است متغیر باشد.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری می‌تواند به شما اجازه دسترسی به امکانات و منابع این کشور را بدهد، اما باید با دقت به اطلاعات و مقررات مرتبط با سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت آشنا شوید. به عنوان نمونه، شما می‌توانید از طریق خرید ملک، سرمایه‌ گذاری در کسب ‌وکارهای محلی، یا ایجاد شرکت‌های مشارکتی با مشتریان محلی در دبی به سرمایه‌گذاری بپردازید. برای هر کدام از این روش‌ها، شرایط و مقررات مخصوص وجود دارد که باید به دقت رعایت شوند.

مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک

یکی از روش‌های مهاجرت به دبی، خرید ملک است که برای خرید ارزان‌ترین آپارتمان در این شهر، یک میلیون درهم سرمایه نیاز است. براساس میزان مبلغ پرداختی برای خرید ملک، مدت زمان و نوع ویزای دریافتی برای متقاضی متفاوت است و معمولاً در بازه‌ی زمانی بین دو تا ۱۰ سال متغیر خواهد بود. متقاضیان مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک باید آگاه باشند که بدون دریافت مجوز مخصوص، امکان کار در این کشور برای آن‌ها وجود ندارد.

برای این منظور، دو نوع ویزای اماراتی برای متقاضیان خرید ملک در دبی وجود دارد.

ویزایی که برای خریداران ملک صادر می‌شود، به مقدار ارزش ملک خریداری شده بستگی دارد. اگر ارزش ملک خریداری شده در دبی بین یک تا پنج میلیون درهم باشد، اقامت صادر شده برای متقاضی دو سال معتبر خواهد بود. اگر ارزش ملک بین پنج تا ۱۰ میلیون درهم باشد، اقامت صادر شده برای مدت ۵ سال خواهد بود و در صورتی که قیمت ملک بیش از ۱۰ میلیون درهم باشد، اقامت صادر شده برای متقاضی به مدت ۱۰ سال خواهد بود.

ویزای نوع دوم برای ورود به دبی برای چندین بار معتبر است و اقامت مخصوص متقاضی به مدت ۶ ماه فراهم میشود. از شرایط دریافت ویزای نوع دوم، خرید ملکی به ارزش حداقل یک میلیون درهم می‌باشد که ملک خریداری شده باید دارای گواهی پایان کار باشد.

متقاضیان برای مهاجرت از طریق خرید ملک، ابتدا ملک مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و با استفاده از ویزای توریستی وارد دبی می‌شوند. سپس پس از انجام معاملات خرید، سند ملک به نام متقاضی انتقال داده می‌شود. از مزایای خرید ملک در دبی می‌توان به امنیت بالا و نرخ پایین جرم و جنایت، امکان اجاره دادن ملک خریداری شده به دیگران و وجود مدارس با استانداردهای جهانی برای تحصیل فرزندان اشاره نمود.

مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک

مهاجرت به دبی از طریق ازدواج

شرایط ازدواج در کشور امارات بسیار ویژه و منحصر به فرد است. یکی از شرایط اساسی این کشور برای ازدواج این است که حداقل یکی از طرفین باید تبعه امارات باشد.

 در امارات متحده عربی، ازدواج به دو صورت انجام می‌شود:

  • ازدواج اسلامی
  • ازدواج مسیحی

در ازدواج مسیحی، حداقل سن ازدواج برای دختران ۱۸ سال و برای پسران ۱۸ تا ۲۱ سال است. آنها برای اخذ اقامت خود باید یک نسخه امضا شده از سند ازدواج را به مراکز معتبری مانند دادگاه، وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ارائه دهند.

در ازدواج اسلامی، داماد باید مسلمان باشد و ازدواج در دادگاه برگزار می‌شود. اگر مرد با بیش از یک زن ازدواج کرده باشد، تنها برای یکی از همسرانش می‌تواند درخواست اقامت کند و باید دارای حداقل حقوق ۴۰۰۰ درهم برای حمایت مالی از همسرش باشد.

دریافت ویزا از طریق ازدواج در کشور امارات دارای قوانین سختگیرانه‌ای است و متقاضیان باید بدانند که این روش یک ‌طرفه است. به عبارت دیگر؛ با ازدواج یک زن خارجی با مرد اماراتی، زن می‌تواند اقامت دریافت کند، اما با ازدواج با یک زن اماراتی این امکان وجود ندارد. اخذ ویزای اقامت برای همسر؛ تنها در صورتی ممکن است که ازدواج واقعی باشد و در صورتی که ازدواج صوری باشد، اقامت لغو و طرفین مجازات خواهند شد.

هزینه مهاجرت به دبی

یکی از مسائل بسیار مهم در مورد مهاجرت، هزینه‌های مرتبط با آن و زندگی در کشور مقصد است. هزینه‌هایی نظیر: انگشت‌ نگاری، پیگیری مستندات و نیز دریافت ویزا از جمله هزینه‌هایی هستند که مهاجران در معرض آن‌ها قرار می‌گیرند.

هزینه مرتبط با دریافت ویزای پنج ساله امارات حدود ۶۵۰ درهم می‌باشد. علاوه بر هزینه‌های مرتبط با ویزا، هزینه‌های زندگی در امارات نیز بسته به عوامل مختلف، متغیر است.

اگرچه پس از رکود اقتصادی اخیر، هزینه‌های زندگی در امارات کاهش یافته است، اما هزینه‌های مسکن همچنان به شدت بالا هستند. میزان اجاره مسکن، بسته به منطقه و امکانات موجود در ساختمان‌ها، متفاوت است، اما به طور میانگین اجاره‌های آپارتمان‌های یک خوابه در مرکز دبی حدود ۵۰۰۰ درهم در ماه است.

هزینه‌های مربوط به شارژ و قبض‌های مصرفی را نیز باید مد نظر داشته باشید که معمولاً به میزان متوسط حدود ۵۰۰ درهم در ماه خواهد بود. هزینه‌های مربوط به خرید مواد غذایی، پوشاک، حمل و نقل و همچنین خدمات پزشکی و درمانی نیز جزء هزینه‌های جانبی زندگی محسوب می‌شوند. هزینه هفتگی خرید مواد غذایی در دبی، بسته به نوع مصرف و مکان خرید، حدوداً از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ درهم خواهد بود.

جمع بندی

مهاجرت به دبی می‌تواند یک مرحله جدید در زندگی شما باشد. این شهر بزرگ و زیبا، تمامی امکانات و منابع را برای رشد و توسعه شخصی شما فراهم می‌کند.  پس اگر به دنبال یک فرصت جدید و ایده آل هستید، دبی یک مقصد شگفت‌آور برای شما خواهد بوداگر در طی کردن مراحل مهاجرت به دبی به کمک احتیاج داشتید، ما آماده ایم تا بهترین و به روز ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.