افق بال فرشتگان مجله خبری و پایگاه مقالات آموزشی
همه چیز درباره مهاجرت را در وبلاگ افق بال فرشتگان بخوانید
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
بازگشت به وبسایت
مفاهیم مهاجرت بهترین ها مهاجرت تحصیل
مهاجرت به عمان

مهاجرت به عمان

بررسی مزایا و راه های مهاجرت به عمان و آشنایی با این کشور.
مجموع بازدید : 450 زمان مطالعه : 6 دقیقه و 26 ثانیه

در دهه‌های اخیر، موضوع مهاجرت به عمان به عنوان یک پدیده جدید و مهم در جهان اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. عمان، یکی از کشورهای عربی واقع در شبه ‌جزیره عربستان، به دلیل توسعه سریع اقتصادی و فرصت‌های شغلی ویژه، به یک مقصد مهاجرتی جذاب برای افراد تبدیل شده است. یکی از دلایل اصلی مهاجرت به عمان، فرصت‌های شغلی گوناگون در این کشور است. اقتصاد عمان به طور چشم‌گیری در دهه‌های اخیر رشد کرده است و بسیاری از صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، بنادر و حمل و نقل، گردشگری و مشاغل خدماتی گسترش یافته است. این رشد اقتصادی فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای افراد از سراسر جهان فراهم کرده و آنها را به مهاجرت به عمان ترغیب کرده است.

پیشنهاد می کنم در ادامه این مطلب همراه ما باشید چرا که قصد داریم تا به طور کامل به بررسی دلایل و همچنین بهترین روش های مهاجرت به عمان، بپردازیم.

دلایل مهاجرت به عمان

معرفی کشور عمان

عمان، یکی از کشورهای واقع در شبه جزیره عربستان، دارای آب و هوای گرم است. این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای عربی، تاریخچه‌ فرهنگی نسبتاً کوتاهی دارد. با این حال، عمان با دارا بودن یکی از ارزشمندترین ارزهای جهان، آمادگی زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد.  این کشور در جنوب غربی قاره آسیا واقع شده و مرزهای خود را با یمن، تنگه هرمز، عربستان و امارات متحده عربی به اشتراک می‌گذارد. این کشور دارای نظام حکومتی سلطنتی است که در قرن نوزدهم به قدرت  بی‌نظیر خود دست یافت. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر عمان مسقط نام دارد و زبان رسمی مردم عمان، عربی است. جمعیت این کشور تقریباً پنج میلیون نفر است.

اقتصاد عمان، همانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه، به نفت و گاز وابسته است و به عبارت دیگر، از منابع طبیعی فراوانی برخوردار است.  واحد پولی که در عمان به کار می‌رود، ریال عمان است.

اگر قصد مهاجرت به عمان را دارید، در ادامه ما سعی داریم کلیدی ترین اطلاعاتی که در مورد این کشور به آن نیاز خواهید داشت را در اختیارتان قرار می دهیم.

بررسی روش‌های مهاجرت به عمان

همان طور که شما هم می دانید به دلیل دوستی‌های سیاسی میان تهران و مسقط در این چند ساله، ایرانیان زیادی تمایل دارند به عمان مهاجرت کنند. به همین دلیل دولت عمان روش‌های مختلفی برای مهاجرت ایرانیان به عمان ایجاد کرده است تا بتواند این کار را برای افراد تسهیل نماید.

در ادامه به مهم ترین روش‌های مهاجرت به عمان اشاره خواهیم کرد:

مهاجرت به عمان از طریق سرمایه‌گذاری

 شما می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف در عمان، اقدام به مهاجرت کنید. این روش معمولاً برای کسانی مناسب است که توانایی مالی و سرمایه‌گذاری دارند.

مهاجرت به عمان از طریق کار

یکی از روش های محبوب برای مهاجرت به عمان، مهاجرت کاری است. لازم به ذکر است علاوه بر مراحل معمول مرتبط برای اخذ ویزای کار ، یکی از مراحل بسیار مهم در این روند، دریافت گواهینامه NOC است.

گواهینامه NOC چیست؟

 یک مدرک ارزشمند است که نشان می‌دهد کارفرما می‌خواهد که شما به عنوان یک متقاضی شغلی به کشور عمان وارد شوید و هیچ مانعی برای ورود شما وجود ندارد.

برای مهاجرت کاری به عمان، دو نوع ویزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • ویزای استخدام برای افرادی که تمایل به استخدام شدن در کشور عمان را دارند،
  • ویزای اقامت برای استفاده اعضای خانواده و همراهان شما به عنوان متقاضی کار .     

به عبارت دیگر، اگر شخصی در عمان به عنوان کارمند استخدام شود و خانواده یا همراهانش به عنوان وابستگان او را همراهی کنند، از این نوع ویزا باید استفاده شود.

مهاجرت تحصیلی به عمان

 اگر می‌خواهید در عمان تحصیل کنید، می‌توانید به یک دانشگاه معتبر در این کشور معرفی شوید و ویزای تحصیلی خود را درخواست دهید.

مهاجرت به عمان از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج

 اگر با یک شهروند عمانی ازدواج کنید، می‌توانید حق اقامت در عمان کسب نمایید.

مهاجرت هنرمندان به عمان

اگر شما یک هنرمند با استعداد هستید، می‌توانید با ارائه‌ی آثار خود به عمان مهاجرت کنید.

مهاجرت و اخذ تابعیت از طریق تولد

اگر فرزندی در عمان دارید یا در این کشور به دنیا آورید، می‌توانید درخواست تابعیت عمانی بدهید.

مهاجرت به‌عنوان همراه

 در صورتی که شما به عنوان همراه یک شهروند عمانی وارد این کشور شوید، می‌توانید حق اقامت دریافت کنید.

مهاجرت توریستی به عمان

 این روش معمولاً برای کسانی مناسب است که می‌خواهند به مدت معینی در عمان اقامت کرده و از این کشور بازدید کنند.

آشنایی با مراحل مهاجرت کاری به عمان به‌صورت کاملا کاربردی

برای به اتمام رساندن مراحل دریافت گواهینامه NOC، شما باید مراحل انگشت ‌نگاری را نیز در اداره پلیس عمان انجام دهید. (واجب است تا در نظر داشته باشید که عمان یکی از کشورهای بسیار امن جهان می‌باشد، بنابراین اجرای این اقدامات برای انتقال افراد به این کشور الزامی است و به دقت پیگیری می‌شود.)

همچنین کارفرما باید گواهی دهد که کسی که قصد استخدامش را دارد، سوء سابقه ندارد.

به‌طور کلی، در مسیر مهاجرت کاری به عمان باید به موارد زیر توجه داشت:

سن افراد به عنوان نیروی کار باید بین 21 تا 40 سال باشد.

هزینه‌ای تقریبی برای دریافت ویزای کاری حدود 20 ریال عمان است، اما ممکن است تغییر کند.

تاخیر در پرداخت هزینه ماهانه تمدید ویزا حدوداً 50 ریال عمان اعلام شده است.

نوع ویزای کاری کشور عمان اجازه ورود چند باره به کشور را می‌دهد.

ویزای کاری عموماً به مدت دو سال صادر می‌شود. اگر اعضای خانواده همراه با متقاضی کار باشند، باید ویزای اقامت مخصوص به خود را داشته باشند.

یک نکته مهم این است که به علت تعهد کارفرما به پذیرش شما برای یک شغل خاص و تکمیل اطلاعات مرتبط، تغییر شغل بعد از ورود به کشور بسیار دشوار است

مزایای مهاجرت به عمان برای ایرانیان

آشنایی با مزایای مهاجرت به عمان برای ایرانیان

با توجه به پیشرفت اقتصادی کشور عمان و ارتقاء روابط سیاسی آن با دیگر کشورها، نیاز به افزایش جمعیت و نیروی کار در این کشور احساس می‌شود. چرا که تعداد زیادی موقعیت شغلی در این کشور ایجاد شده و به دلیل کمبود جمعیت جوان در عمان، می‌تواند به مشکل جدی تبدیل شود، به همین دلیل، نیاز به نیروی کار از کشورهای دیگر وجود دارد.

همچنین، معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران نیز از مزایای مهاجرت به عمان به حساب می‌آید.

در ادامه به دیگر مزایا مهاجرت به عمان به خصوص برای ایرانیان، خواهیم پرداخت.

امنیت مناسب

کشور عمان یکی از مطمئن‌ترین مقاصد برای مهاجرت به شمار می‌آید. افراد این کشور در احترام به اعتقادات یکدیگر و رعایت قوانین با حساسیت ویژه‌ای بر خورد می کنند. به همین دلیل، نرخ جرم و جنایت در عمان به شدت پایین است. بنابراین، این کشور به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تشکیل خانواده و پرورش فرزندان می باشد.

شرایط مناسب روابط مردم جامعه

مردم این کشور به شناخت خارجی‌ها در راستای مهاجرت به عمان علاقه زیادی نشان می‌دهند. علاوه بر این، شهرهای کشور عمان نیز مساحت نسبتاً کمی دارند، که به همین دلیل می‌توان با شرایط نسبتاً ساده‌ای در این کشور اقدام به ارتباط با سایر افراد کرد.

با این حال، برای ایجاد ارتباط موثر در عمان، مهارت‌های ارتباطی و فرهنگی بسیار مهم هستند. شناخت عادات و مرسومات محلی، احترام به مقدسات دینی و فرهنگی و همچنین استفاده از زبان عربی به عنوان زبان رسمی کشور، می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباطات خود را بهبود ببخشید.

وجود مدارس و موسسات آموزشی بین‌المللی

در نظر داشته باشید که عمان به دلیل وجود مدارس بین‌المللی با کیفیت بسیار بالا نیز مقصدی برای خانواده‌ها با فرزندان است. این مدارس در شهر مسقط به تعداد زیاد وجود دارند و از اساتید ماهر نیز برخوردارند. بنابراین، انتخاب عمان به عنوان مقصد مهاجرتی برای خانواده‌ها با فرزندان، یک گزینه عالی است.

از مزایای مهاجرت به عمان وجود فرصت های شغلی متعدد است

آشنایی با صفر تا صد هزینه زندگی در عمان

هزینه‌های اقامت در کشور عمان شامل مخارج روزمره می‌شود که به طور متوسط برای یک فرد مجرد، بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره مسکن، معادل 259.68 ریال عمان است.

 در ادامه به برخی از این هزینه‌ها اشاره می‌کنیم:

هزینه غذا: در کشور عمان، هزینه غذا بسته به مکان و نوع رستوران متغیر است. رستوران‌های محلی معمولاً ارزان‌تر هستند ولی رستوران‌های بین‌المللی ممکن است گران‌تر باشند.

حمل و نقل: هزینه‌های مرتبط با حمل و نقل در شهرها و مناطق مختلف ممکن است متغیر باشد. عموماً در شهرهای بزرگ از سرویس‌های حمل و نقل عمومی مانند: اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها استفاده می‌شود.

خریدهای روزمره: هزینه‌های خرید مواد غذایی و لوازم روزمره نیز تاثیرگذار بر هزینه‌های اقامت می‌باشد.

همچنین، برای افرادی که به تازگی به کشور عمان مهاجرت کرده‌اند، هزینه اجاره مسکن نیز به این لیست اضافه خواهد شد. مقدار دقیق این هزینه‌ها ممکن است بسته به شهر و نوع مسکن متغیر باشد.

جمع بندی

مهاجرت به عمان یک فرصت جذاب برای افراد از کشورهای مختلف است. با شرایط شغلی متنوع، مزایا و زندگی راحت، این کشور به عنوان یک مقصد مهاجرتی جذاب شناخته می‌شود. اما مهاجرت یک مرحله حیاتی است که نیاز به توجه و مطالعه دقیق دارد. با داشتن دقت کامل بر شرایط و همچنین انجام اقدامات لازم، می‌توانید به دنیای جدیدی به اسم عمان که در انتظار شما خواهد بود، سلام کنید.