افق بال فرشتگان مجله خبری و پایگاه مقالات آموزشی
همه چیز درباره مهاجرت را در وبلاگ افق بال فرشتگان بخوانید
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
بازگشت به وبسایت
مفاهیم مهاجرت بهترین ها مهاجرت تحصیل
مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا

مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا

در این مقاله انواع مدارک زبان برای تحصیل در استرالیا و سطوح مورد نظر بررسی میشود.همچنین شرایط افراد معاف از ارائه مدرک زبان نیز شرح داده میشود.
مجموع بازدید : 414 زمان مطالعه : 6 دقیقه و 10 ثانیه

مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا واجب و بسیار ضروری است. این سطح زبانی شماست که به شما قدرت انتخاب می دهد. برای دانشجویان بین المللی که قصد دارند در این کشور تحصیل کنند، مدارک زبان نشان می دهد که دانشجویان به اندازه کافی مهارت در زبان انگلیسی دارند تا بتوانند به درستی در کلاس‌ها شرکت کنند و با استادان و دانشجویان دیگر ارتباط برقرار کنند. داشتن مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا به شما قدرت انتخاب می دهد چرا که بسیاری از دانشگاه ها، دانشجویان را بر اساس مدرک زبانی و مهارت های خاص زبانی انتخاب می کنند. با یک مدرک معتبر، دانشجویان بین المللی می‌توانند به راحتی وارد دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در استرالیا شوند و تحصیلات خود را آغاز کنند. همچنین، مدارک زبان می‌توانند برای اخذ ویزای تحصیلی و اقامت در استرالیا نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

اهمیت مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا

حالا که اهمیت داشتن مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا را درک کردید با ما همراه باشید تا مسیر مهارت آموزی برای گرفتن مدرک زبان برای تحصیل دراسترالیا را دراختیار شما قرار بدهیم.

آزمون های زبان انگلیسی مورد تایید برای تحصیل در استرالیا

وزارت امور داخلی استرالیا پنج آزمون زبان انگلیسی را برای درخواست ویزای دانشجویی در استرالیا و گرفتن مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا تایید می کند.

 این آزمون ها عبارتند از:

  1. سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS)
  2. آزمون زبان انگلیسی شغلی (OET)
  3. انگلیسی کمبریج: پیشرفته (CAE)
  4. آزمون پیرسون انگلیسی (PTE) آکادمیک
  5. آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL)

از طریق این آزمون ها، می توانید مهارت های لازم برای موفقیت در تحصیلات خود در استرالیا را ارزیابی کنید.

نمره های مورد قبول برای هر آزمون

سطح انگلیسی کاربردیFunctional Englis  

برای رسیدن به سطح انگلیسی کاربردی در آزمون های بین المللی مانند آیلتس، تافل ، PTE Academic و  CAE و گرفتن مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا نیازمندی هایی برای نمرات سطح تعیین شده است. برای آیلتس، نمره حداقل 4.5 برای هر جزء آزمون انگلیسی لازم است. در تافل iBT، نمره باید حداقل 32 برای هر جزء آزمون باشد. در آزمون PTE Academic نیز حداقل نمره 30 برای هر جزء آزمون مورد نیاز است. در نهایت، برای آزمون CAE، نمره کلی حداقل 147 برای رسیدن به سطح انگلیسی کاربردی مورد نیاز است. این نمرات نشان دهنده تسلط کافی بر روی مهارت های ارتباطی و درک زبان انگلیسی در سطح مورد نیاز برای موفقیت در آزمون ها و درک و تولید متون انگلیسی است.

سطح انگلیسی حرفه ای Vocational English

برای رسیدن به سطح انگلیسی حرفه ای در آزمونهای مختلف مانند آیلتس، OET، تافل iBT، CAE و Pearson (PTE) Academic، نیاز است که در هر یک از اجزا این آزمونها حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب کنید. برای مثال، برای آزمون آیلتس باید حداقل 5 امتیاز را در هر یک از بخشهای آن کسب کنید، در حالی که در آزمون OET باید در هر یک از مؤلفه ها (شامل شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) حداقل نمره B داشته باشید. همچنین در تافل iBT باید حداقل 4 امتیاز در بخشهای شنیدن و خواندن و 14 امتیاز در بخشهای نوشتن و صحبت کردن کسب کنید. اما در آزمون CAE باید حداقل 154 امتیاز در هر یک از جزءهای آن کسب کنید و در آزمون Pearson (PTE) Academic باید حداقل 36 امتیاز را در همه اجزا کسب کنید تا موفق به گرفتن مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا شوید.

تافل (Test of English as a Foreign Language)

تقریباً همه دانشگاه های استرالیا نمره تافل را به عنوان مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا قبول می کنند. اما بهتر است قبل از ثبت نام در وب سایت دانشگاه آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که تافل به عنوان یکی از آزمون های مورد قبول مهارت انگلیسی آن دانشگاه در لیست قرار دارد. همچنین، نمرات مورد نیاز برای پذیرش خود را مجدداً بررسی کنید، زیرا هر دانشگاه و هر رشته تحصیلی شرایط خاص خود را دارد. تافل شامل چهار بخش شنیداری، صحبت کردن، خواندن و نوشتن است و بهتر است قبل از شرکت در آزمون واقعی، تست های آزمایشی را به صورت آنلاین تمرین کنید. برخی از دانشگاه های اصلی استرالیا که نمره تافل را می پذیرند، شامل دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه نیو ساوت ولز و دانشگاه استرالیای غربی هستند. بنابراین، بهتر است در درسهای کوتاه مدت آمادگی تافل شرکت کرده و نمره مورد نیاز برای ورود به دانشگاه مورد نظر را کسب کنید.

آیلتس

آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی و مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا است و در سراسر جهان معتبر محسوب می شود. علاوه بر کمک به دریافت ویزای دانشجویی استرالیا، آیلتس به شما در ورود به دانشگاه ها، کالج ها و سایر موسسات عالی کمک می کند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در استرالیا از طریق آیلتس، می توانید با یک مشاور مهاجرتی تماس بگیرید یا به وب سایت دانشگاه خود مراجعه کنید. اما باید توجه داشت که شرایط نمره آیلتس در هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد. برخی از دانشگاه های معتبر استرالیا که نمره آیلتس را قبول می کنند عبارتند از دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه موناش.

CAE

C1 پیشرفته یا همان CAE که قبلاً با نام انگلیسی کمبریج پیشرفته شناخته می شد، یک گواهی است که توسط موسسات آموزشی جهانی، مشاغل و ادارات دولتی به عنوان مدرکی برای صلاحیت زبان انگلیسی مورد قبول قرار می گیرد. این دوره کاملا کافی است تا شما را برای زندگی در یک کشور انگلیسی زبان آماده کنند.این گواهی توسط دولت استرالیا برای مقاصد مهاجرت و همچنین دانشگاه های استرالیا قبول شده است و برخی از دانشگاه های اصلی استرالیا که CAE را می پذیرند عبارتند از دانشگاه باند، دانشگاه ویکتوریا ملبورن و دانشگاه استرالیای جنوبی.

آزمون پیرسون انگلیسی PTE Academic

آزمون پیرسون انگلیسی یا PTE Academic  یک مدرک معتبر مهارت زبان انگلیسی و یک مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا است که توسط تمام دانشگاه ها، انجمن های حرفه ای و ادارات دولتی استرالیا پذیرفته می شود. علاوه بر این، متقاضیان ویزای استرالیا نیز به این آزمون مراجعه می کنند زیرا وزارت امور داخلی استرالیا آن را به عنوان مدرک معتبر برای تمام دسته های ویزا قبول می کند. این آزمون با استفاده از فناوری های نوین و روش های ارزیابی برای سنجش مهارت های زبانی افراد طراحی شده است و به آنها امکان می دهد تا در زمان کوتاهی مهارت های خود را در چهار بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه به اثبات برسانند.

 بررسی مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا

معافیت از ارائه مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا همراه با درخواست ویزا 

استرالیا یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. درخواست ویزای دانشجویی در این کشور نیازمند ارائه مدارکی است که شامل اثبات مهارت زبان انگلیسی و مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا است. اما، برخی دانشجویان ، معافیتی از این الزامات دارند. به طور کلی، هر دانشجوی بین المللی برای ثبت نام در دوره های تحصیلی در استرالیا باید توانایی زبانی مورد نیاز را داشته باشد. اما در مواردی مانند دانشجویانی که از کشورهایی با زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی می آیند، یا دانشجویانی که در سطح دکترا تحصیل می کنند، نیازی به اثبات مهارت زبان انگلیسی خود ندارند. این استثناها به دانشجویان این امکان را می دهد که بدون نیاز به آزمون ها و مدارک توانایی زبانی خود را اثبات کنند و ویزای دانشجویی دریافت کنند.ما در ادامه به بررسی این افراد که شرایط خاص دارند می پردازیم.

افراد معاف از ارائه مدرک زبان برای تحصیل دراسترالیا

برخی از افراد، معاف از الزام ارائه مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا هستند. به عنوان مثال، دانشجویانی که تحصیلات خود را در کشورهایی مانند ایرلند، ایالات متحده، بریتانیا، نیوزیلند، استرالیا یا کانادا به پایان رسانده‌اند، از این معافیت برخوردارند. همچنین، دارندگان پاسپورت و شهروندان ایالات متحده، بریتانیا، ایرلند یا کانادا نیز از این الزامات معاف هستند. علاوه بر این، دانشجویان تحت حمایت دفاع یا امور خارجه و دانش آموزانی که در برنامه‌های مستقل ELICOS، تحقیقات کارشناسی ارشد یا مطالعات تمام وقت در مدرسه شرکت می‌کنند، نیز از این معافیت برخوردارند. در نهایت، دانشجویانی که تحصیلات خود را در سطح گواهی IV یا بالاتر به پایان رسانده‌اند یا گواهینامه Senior Secondary را در استرالیا طی دو سال پس از درخواست برای ویزای دانشجویی تکمیل کرده‌اند نیز از ارائه مدرک زبان معاف اند.

ما درکنار شما هستیم

تحصیل در استرالیا به عنوان یکی از بهترین راه ها برای تجربه یک زندگی استرالیایی منحصر به فرد شناخته می شود. استرالیا با داشتن دانشگاه های برتر و مدارس زبان انگلیسی، جذابیت بسیاری برای دانشجویان بین المللی دارد. این کشور با داشتن دانشگاه هایی مانند کواکوارلی سیموندز، نیو ساوت ولز و ملبورن، در رده بندی دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. در صورتی که مسلط به زبان انگلیسی هستید و علاقه مند به تحصیل در یکی از این دانشگاه ها هستید، می توانید به راحتی به استرالیا مهاجرت کنید و با تحصیل در این دانشگاه ها مهارت های جدیدی را یاد بگیرید در این پروسه می توانید همراهی حرفه ای ما را در کنار خود حس کنید.

همچنین اگر علاقه مند به شناخت بهترین دانشگاه های استرالیا هستید پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

بهترین دانشگاه های استرالیا