افق بال فرشتگان مجله خبری و پایگاه مقالات آموزشی
همه چیز درباره مهاجرت را در وبلاگ افق بال فرشتگان بخوانید
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
بازگشت به وبسایت
مفاهیم مهاجرت بهترین ها مهاجرت تحصیل
شرایط مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای چگونه است؟

شرایط مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای چگونه است؟

بررسی شرایط مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای ، سوابق کاری و مدارک مورد نیاز
مجموع بازدید : 439 زمان مطالعه : 5 دقیقه و 44 ثانیه

در بحث مهاجرت به کانادا همیشه یک بحث داغ و پرطرفدار بین مهاجرین وجود داشته و آن بحث مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای است و همیشه این قضیه دو گروه از افراد را به خود اختصاص داده است، افرادی که عقیده دارند امکان پذیر نیست و اصلا مدرک فنی حرفه ای ایران در کانادا اعتباری ندارد و افرادی که عقیده دارند این کار امکان پذیر هست اما با شرایطی خاص.

در این مقاله، ما قصد داریم به صورت جامع و دقیق درباره موضوع مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای بحث کنیم. ما به شما توضیحات کاملی درباره این موضوع ارائه خواهیم داد تا بتوانید با کلیه جوانب مرتبط با مهاجرت کاری به کانادا آشنا شوید. قبل از هرچیزی فراموش نکنید آن چه که مدرک فنی حرفه ای شما را ارزشمند و شاخص می کند میزان مهارت های فنی شماست. لطفا برای گرفتن پاسخ خود تا آخرین بخش این مقاله با ما همراه باشید.

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای چطور ممکن است؟

این مسئله صحت دارد که شما با یک مدرک فنی حرفه ای می توانید به کانادا مهاجرت کنید،البته نه به این سادگی ها ولی با شرایط و مقررات خاص خود امکان پذیر است. مهاجرت به کانادا از طریق مدرک فنی حرفه ای برای پیدا کردن یک کار خوب و پردآمد در کانادا نیازی به  گذراندن دوره های دانشگاهی ندارد. البته چیزی که اینجا مدنظر است هر مدرک فنی و حرفه ای نیست،بلکه ابتدا شما باید با استناد به مدرکی که دارید سطح قابل قبولی از مهارت را داشته باشید و سپس مراحلی که ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم را پیاده کنید.

برنامه های مهاجرتی با مدرک فنی حرفه ای

کانادا یکی از کشورهایی است که با ارزش دادن به مهارت های فنی حرفه ای، از مهاجران با این نوع تحصیلات استقبال می‌کند. داشتن یک مدرک فنی حرفه ای در کانادا به فرد این امکان را می‌دهد تا به راحتی در بازار کار وارد شده و فرصت های شغلی مناسبی را پیدا کند. برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای، می‌توان از برنامه‌های مهاجرتی مختلفی مانند برنامه فدرال مهاجرت کارکنان متخصص (FSW)، برنامه مهاجرت فدرال کارکنان ماهر (FST) و برنامه مهاجرت استانی استفاده کرد. این برنامه‌های مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای به مهاجران فنی حرفه ای امکان می‌دهند تا با توجه به مهارت‌ها و تجربیات خود، به کانادا مهاجرت کنند و در آنجا زندگی جدیدی را آغاز کنند.

شرایط مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

برای قبولی در برنامه مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای، متقاضی باید دارای حداقل ۲ سال سابقه کار در مشاغل مورد نیاز فنی و حرفه‌ای کانادا داشته باشد. این سابقه کار میتواند به صورت تمام وقت یا نیمه وقت بوده و باید در طول ۵ سال قبل از ارائه درخواست، کسب شده باشد. سابقه کار تمام وقت به معنای کار حداقل ۳۰ ساعت در هفته به مدت ۲ سال و در مجموع ۳,۱۲۰ ساعت است. همچنین سابقه کار نیمه وقت نیز می تواند قبول شود، به عنوان مثال کار حداقل ۱۵ ساعت در هفته به مدت ۴ سال و در مجموع ۳,۱۲۰ ساعت. همچنین، در صورت داشتن سابقه کار در بیش از یک شغل فنی و حرفه‌ای، حداقل ۳۰ ساعت کار در هفته به مدت ۲ سال و در مجموع ۳,۱۲۰ ساعت در بیش از یک شغل مورد قبول است.

برای هر مدرک فنی و حرفه ای چه سابقه ی کاری لازم است؟

در بانک های شغلی کانادا تمام شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای برای هر رشته بصورت تفکیک شده آمده است. برای مثال، برای اشتغال در حرفه برقکاری، ممکن است نیاز به داشتن گواهینامه برقکاری باشد. همچنین، برای اشتغال در حرفه ساختمانی، ممکن است نیاز به داشتن سابقه کار در زمینه ساخت و ساز داشته باشید. از این رو، برای اشتغال در شغل فنی و حرفه‌ای در کانادا، لازم است که متقاضی تمام شرایط لازم را برآورده کرده و مدارک مورد نیاز را در اختیار داشته باشد.

احراز صلاحیت برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

احراز صلاحیت برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

برای واجد شرایط بودن در مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای، دو راه برای احراز صلاحیت وجود دارد: جاب آفر و گواهی احراز صلاحیت. جاب آفر به معنی دریافت پیشنهاد کار تمام وقت با حقوق در مشاغل فنی و حرفه‌ای کانادا است. برای این منظور، باید حداقل یک سال متوالی با حداقل ۳۰ ساعت کار در هفته برای یک یا دو کارفرمای کانادایی مشغول به کار شده باشید. همچنین، جاب آفر می‌تواند به دو صورت با دریافت مجوز کار (LMIA) یا معاف از LMIA صادر شود.

در صورتی که جاب آفر داشته باشید، می‌توانید درخواست مهاجرت خود را ارائه دهید. اما اگر در حال حاضر در کانادا به عنوان کارمند فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنید، ورک پرمیت شما باید LMIA داشته باشد و باید به عنوان کارمند مشغول به کار باشید که نام کارفرمایتان در ورک پرمیت ذکر شده است. در غیر این صورت، برای احراز صلاحیت نیاز به دریافت گواهی احراز صلاحیت در شغل فنی و حرفه‌ای مورد نظر دارید.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای، شما باید دوبار اقدام به ارسال مدارک کنید.یک بار قبل از دعوتنامه از فدرال و یک بار بعد از دعوتنامه از فدرال.

مرحله ی اول:

شامل ارسال مدارک پاسپورت، نمره‌ی زبان، مدرک تحصیلی کانادایی یا گزارش ارزیابی مدارک غیر کانادایی، جاب آفر (در صورت وجود)، مدارک مربوط به اثبات سابقه کاری، گواهی احراز صلاحیت (در صورت وجود) و مدارک اثبات توانایی مالی می‌باشد. این مدارک ضروری هستند تا بتوانید به درخواست مهاجرت خود ادامه دهید و احراز هویت و صلاحیت خود را به مقامات مهاجرتی کانادا اثبات کنید.

مرحله دوم:

برای حضور در فدرال، پس از دریافت دعوتنامه، شما باید علاوه بر مدارک مورد نیاز برای ویزای ورود به کشور، مدارک دیگری نیز ارسال کنید. این مدارک شامل گواهی عدم سوء پیشینه از هر کشوری است که بعد از سن ۱۸ سالگی بیشتر از ۶ ماه در آن اقامت داشته‌اید، گزارش تست پزشکی، شناسنامه به همراه ترجمه‌ جدید و تکمیل فرم‌های لازم، می‌شود. این مدارک برای اطمینان از سابقه وضعیت شخصی شما و همچنین ارزیابی سلامتی شما توسط مقامات فدرال لازم است.

لیست مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

لیست مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای بر اساس طبقه بندی سیستم مشاغل  NOC شامل چندین گروه شغلی است.

گروه شغلی سری ۷۲ که مربوط به صنعت ساختمان و سازه و برق است، یکی از این گروه هاست. در این گروه شغلی، شغل هایی مانند نصاب برق، فنی صنعتی و نیروی فنی در زمینه ساخت و ساز وجود دارند.

گروه شغلی سری ۷۳ که مربوط به تعمیر و نگهداری تجهیزات تجاری است، نیز جزو مشاغل مورد نیاز فنی حرفه ای کانادا قرار می گیرد. در این گروه شغلی، شغل هایی مانند تکنسین تعمیرات ماشین آلات، تعمیرکار تجهیزات الکترونیکی و تعمیرکار تجهیزات مکانیکی قرار دارند.

همچنین، گروه شغلی سری ۸۲ که شامل کشاورزی و تولیدات وابسته به همراه سوپروایزر و کارهای فنی است، نیز یکی از مشاغل مورد نیاز فنی حرفه ای کانادا است. در این گروه شغلی، شغل هایی مانند کارگر کشاورزی، تکنسین باغبانی و تولید کننده محصولات کشاورزی وجود دارند.

برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای چه تحصیلاتی لازم است؟

برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه چه مدرک تحصیلی نیاز دارم؟

برای اقدام به مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه‌ای، به مدرک تحصیلی خاصی نیاز ندارید. اما با داشتن مدرک تحصیلی کانادایی یا گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی غیر کانادایی، می‌توانید امتیاز CRS خود را افزایش دهید و این امر می‌تواند به شما کمک کند تا فرصت بیشتری برای دریافت دعوتنامه از طرف کانادا داشته باشید. برای دریافت گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی غیر کانادایی، می‌توانید به موسسات مختلفی مراجعه کنید که انجام این عمل را انجام می‌دهند، مانند موسسه  WES 

خلاصه ی مطالب

برخلاف بسیاری از کشورها، کانادا برای مهاجرت از افراد با تخصص‌های فنی و حرفه‌ای استقبال فراوانی می‌کند و برنامه‌های مهاجرتی خاصی برای این گروه افراد تدوین کرده است. با داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر، افراد می‌توانند از طریق برنامه‌هایی مانند برنامه تحصیلی، برنامه کاری تحت توافق و یا برنامه کاری دائم، ویزای کانادا را دریافت کنند و به دنبال رویارویی با فرصت‌های شغلی و زندگی بهتر در کانادا باشند.در این راه ما با دانش و تخصص و البته تجربه کاری می توانیم همراه شما باشیم و درمسیر ویزای کاری و یا اخذ جاب آفر دستور العمل های لازم را در اختیار شما قرار بدهیم تا بهترین مهاجرت را به یکی از جذاب ترین مقاصد دنیا داشته باشید.