افق بال فرشتگان مجله خبری و پایگاه مقالات آموزشی
همه چیز درباره مهاجرت را در وبلاگ افق بال فرشتگان بخوانید
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
بازگشت به وبسایت
مفاهیم مهاجرت بهترین ها مهاجرت تحصیل
تحصیل رایگان در فرانسه چگونه ممکن است؟بررسی هزینه های تحصیل در فرانسه.

تحصیل رایگان در فرانسه چگونه ممکن است؟بررسی هزینه های تحصیل در فرانسه.

در این مقاله به بررسی تحصیل رایگان و همچنین هزینه های تحصیل در فرانسه میپردازیم
مجموع بازدید : 417 زمان مطالعه : 5 دقیقه و 14 ثانیه

بی تردید دلایل زیادی جهت تحصیل در کشور فرانسه برای افراد در سرتاسر جهان وجود دارد.دلایلی همچون کم بودن هزینه شهریه، کیفیت زندگی بالا و بهره مندی از یکی از بهترین سیستم های آموزشی و اساتید در جهان. تصمیم به تحصیل در فرانسه زمانی شیرین تر میشود که  خیالتان بابت هزینه ها راحت باشد و بدانید قرار است به طور رایگان در این کشور آموزش ببینید. در این مقاله قصد داریم هزینه تحصیل در فرانسه همچنین هزینه های زندگی در این کشور را بررسی کنیم تا با دید بازتر بتوانید برنامه ریزی کنید.

باید گفت مزایای تحصیل در فرانسه بسیار بیشتر از موارد ذکر شده می باشد و مهم نیست که فرد چه کسی است و می خواهد چه چیزی را یاد بگیرد، تحصیل در دانشگاه های فرانسه، یکی از بهترین تصمیماتی است که شما در طول زندگی خود خواهید گرفت. پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید.

هزینه تحصیل در فرانسه چقدر است؟

تحصیل در فرانسه، کشور عشق و فرهنگ و هنر

فرانسه دارای بهترین دانشگاه های دنیا می باشد و از تمام دنیا دانشجو می پذیرد. افراد در تمام سنین می توانند به هر کدام از کالج ها و دانشگاه های کشور فرانسه برای تحصیل با هزینه پایین مراجعه کنند. همچنین هزینه ارزان زندگی و وجود فرصت های شغلی، از برجسته ترین عوامل برای تحصیل در این کشور می باشند. هزینه تحصیل در فرانسه به مراتب ارزان تر از تحصیل در سایر کشورهای اروپایی است و صنعتی بودن فرانسه باعث شده فارغ التحصیلان از بازار کار خوبی برخوردار باشند. فرانسه هر ساله بیش از 23% از بودجه ملی را به آموزش اختصاص می دهد و به دقت، کیفیت آموزش های ارائه شده و مدارک اعطا شده را تحت نظر دارد.

ادامه تحصیل در فرانسه، هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی ممکن می باشد . در کشور فرانسه بیش از 3000 مؤسسه شامل 90 دانشگاه 240 مدرسه عالی مهندسی، 230 مدرسه عالی بازرگانی و 200 مؤسسه متشکل از مدارس عالی هنر و معماری و آموزش های پیراپزشکی و غیره وجود دارد.

بیشتر دانشگاه های فرانسه برای پذیرش دانشجو شرایط سنی مشخصی تعیین نکرده اند اما به طور معمول پذیرش به صورت زیر است:

  • برای پذیرش کارشناسی بهتر است زیر ۲۰ تا ۲۱ سال باشید تا در سفارت فرانسه با مشکل مواجه نشوید .
  • جهت مقطع ارشد نیز باید زیر ۲۵ سال باشید اما در صورتی که سن شما بیشتر از آن باشد نیز نمی توان گفت پذیرش ممکن نیست اما بهتر است گپ تحصیلی نداشته باشید. 
  • جهت مقطع دکترا نیز انعطاف بیشتری امکان پذیر است و تا سن ۳۳ سال مشکلی وجود ندارد .

هزینه تحصیل در فرانسه در پایین ترین حد ممکن چقدر است؟

شرایط لازم برای تحصیل در فرانسه بطور رایگان چیست؟

معتبر بودن مدارک فرانسوی و رایگان شدن هزینه تحصیل در فرانسه دلیل اصلی مهاجرت تحصیلی بسیاری از دانشجویان به این کشور می باشد.اگر قصد تحصیل در فرانسه را داشته باشید، بهتر است به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید. چون هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه، بسیار کاهش خواهد یافت. اما اگر به دنبال تحصیل رایگان در فرانسه هستید یکی از راه های موجود خواندن زبان فرانسه در دانشگاه های این کشور است. از آنجایی که این زبان در معرض پیر شدن و فراموشی است ، فرانسه تصمیم گرفته تا با رایگان کردن تحصیل در این کشور این فرصت را فراهم کند تا با جذب دانشجویان از سراسر دنیا به زنده نگه داشتن زبان خود بپردازد. اگر تصمیم دارید تا در بقیه رشته ها تحصیل کنید، دراین صورت باید به دانشگاه، شهریه ثابتی پرداخت کنید. لازم به ذکر است با تحصیل به زبان فرانسوی سریع تر با جامعه و فرهنگ فرانسه ارتباط برقرار میکنید. لازم به ذکر  است، از دیگر شرایط تحصیل رایگان، می توان به معدل بالای 14 اشاره کرد.

هزینه تحصیل در فرانسه 

هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور مقرون به صرفه است اما هزینه های زندگی در پاریس ماهانه ۹۰۰ یورو و در شهرستان ‌ها  ماهانه ۷۰۰ یورو می‌رسد.  لازم به ذکر است که ۷۰٪ هزینه های یاد شده مربوط به مسکن است. بنابراین دولت فرانسه برای رفع این مشکل تصمیمی اتخاذ کرده و آن این است که در کشور فرانسه سازمانی به نام CAF وجود دارد که پس از اقامت در این کشور این سازمان حدود ۴۰٪ کمک هزینه مسکن را متقبل می‌شود.

لازم است بدانید که از سپتامبر ۲۰۱۹ به بعد، دانشجویان خارجی موظف به پرداخت شهریه‌ هایی بالاتر نسبت به دانشجویانی محلی شده ‌اند و تنها در مقطع دکتری، این شهریه‌ها ثابت و همانند دانشجویان محلی در نظر گرفته میشود. 

لیست شهریه و هزینه تحصیل در فرانسه عبارت است از:

  • ۲,۷۷۰ یورو در سال برای دانشجویان در مقطع لیسانس
  • ۳,۷۷۰ یورو در سال برای دانشجویان در مقطع فوق لیسانس
  • ۳۸۰ یورو در سال برای دانشجویان در مقطع دکترا

توجه داشته باشید که هزینه ثبت نام در برخی از موسسات آموزش عالی خصوصی و مدرسه های مدیریتی بالاتر است به طوری که شهریه آن ‌ها می‌تواند به ۳۰,۰۰۰ یورو در سال نیز برسد.

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه 

زندگی در کشور فرانسه از سطح بالای رفاه برخوردار است. اما باید گفت تمام افراد خارجی که دارای مجوز کار در کشور فرانسه هستند از حداقل دستمزد برخوردار می شوند. با این حال، حداقل دستمزد در فرانسه یکی از بالاترین دستمزدها در اروپا محسوب می‌شود که میانگین درآمد، به ازای هر ماه کار 2033  یورو (2472 دلار) است.

در ادامه به بررسی ریز هزینه ها و ساعات کاری مجاز در هفته حین تحصیل، خواهیم پرداخت.

امکان اشتغال حین تحصیل برای مقاطع مختلف به این قرار است :

  • کارشناسی : 10 ساعت در هفته
  • کارشناسی ارشد : 20 ساعت در هفته
  • دکترا : بیش از 20 ساعت در هفته

اجارۀ ملک در فرانسه چگونه است؟

یک فرد تنها، اجازه اجاره خانه ای را دارد که هزینه  اجاره آن کمتر از یک سوم درآمدش باشد. به این ترتیب اگر به عنوان مثال درآمد شخص به میزان 1500 یورو در هر ماه است، او واجد شرایط اجاره آپارتمان‌ هایی با هزینه کمتر از 500 یورو خواهد بود. از لحاظ هزینه، لوکیشن منزل در میزان اجاره آن موثر خواهد بود، به طور مثال اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر490  تا 1250  یورو (595  تا 1519 دلار) هزینه دارد، در حالی که اجاره آپارتمان تک خوابه در حومه شهر 350   تا 900 یورو ( 425 تا 1094  دلار) هزینه خواهد داشت.

هزینه تحصیل در فرانسه: چالش‌ها و راه‌حل‌ها

فرانسه یکی از گزینه‌های محبوب به عنوان مقصد تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان از سرتاسر دنیا محسوب میشود. اما همچنان هزینه‌های تحصیل در فرانسه می‌تواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود. در ادامه، ما به بررسی راه‌حل‌های ممکن برای مدیریت این هزینه ‌ها می‌پردازیم.

اولین چالش مرتبط با هزینه‌های تحصیل در فرانسه، شهرهای گران قیمت آن است. پاریس به عنوان پایتخت فرانسه از جمله شهرهایی است که هزینه‌های زندگی و اجاره خانه در آن بالا است. این موضوع می‌تواند دانشجویان داخلی و خارجی را تحت فشار قرار دهد . برای حل این مشکل، دانشجوان می‌توانند به شهرهای کوچک ‌تر منتقل شوند تا از پس هزینه های خود راحت تر برآیند. 

در کل دانشجویان مقطع کارشناسی در فرانسه از تخفیفات ویژه‌ای برخوردارند و هزینه‌ های کمتری دارند. همچنین، برخی از دانشگاه‌های عمومی هزینه‌های کمتری نسبت به دانشگاه‌های خصوصی دارند.

یک راه حل دیگر برای کاهش هزینه‌ها در فرانسه، دریافت انواع تخفیف‌ها و بورسیه‌ها می باشد. دولت فرانسه و دانشگاه‌های مختلف، بورسیه ‌هایی را به دانشجویان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهند. دانشجوان می‌توانند از این فرصت ‌ها بهره‌برداری کنند و هزینه ‌های تحصیل خود را به ‌شدت کاهش دهند.

روش های کاهش هزینه تحصیل در فرانسه چیست؟

جمع بندی

باید توجه داشت که هزینه‌ های تحصیل در فرانسه ممکن است برای هر دانشجو متفاوت باشد. این بستگی به مقطع تحصیلی، شهر و دانشگاه انتخابی دارد. تحصیل در فرانسه می‌تواند چالش‌هایی اقتصادی به همراه داشته باشد، اما با برنامه‌ریزی دقیق و بهره‌ برداری از تخفیفات و بورسیه‌ ها، این چالش قابل حل است و دانشجوان می‌توانند مشغول به تحصیل در این کشور زیبا شوند و فراموش نکنید که یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت تحصیلی و دریافت اموزش رایگان، تحصیل زبان فرانسه در این کشور است. در این مسیر اگر نیاز به کمک و همراهی داشتید ما با افتخار کنار شما خواهیم بود.