افق بال فرشتگان مجله خبری و پایگاه مقالات آموزشی
همه چیز درباره مهاجرت را در وبلاگ افق بال فرشتگان بخوانید
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
بازگشت به وبسایت
مفاهیم مهاجرت بهترین ها مهاجرت تحصیل
معرفی بهترین دانشگاه های استرالیا

معرفی بهترین دانشگاه های استرالیا

در این مقاله پنج دانشگاه برتر استرالیا بر اساس رنکینک جهانی QS بررسی شده اند.
مجموع بازدید : 593 زمان مطالعه : 8 دقیقه و 28 ثانیه

آمارهای جهانی نشان می دهد که بیش از 900.000 دانشجوی بین المللی در بهترین دانشگاه های استرالیا تحصیل می‌کنند و این نشان می‌دهد که این کشور برای آنان به یک خانه ی امن تبدیل شده است. ملبورن و سیدنی، کانبرا، بریزبن و آدلاید هرسال به بهترین شکل ممکن در بهترین دانشگاه های استرالیا پذیرای دانشجویان ایرانی هستند. استرالیا یکی از کشورهای بسیار پرتقاضا و البته جذاب است. در سال 2024، بهترین دانشگاه های استرالیا توانسته‌اند در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS حضور یابند و در این رنکینگ بین المللی قرار داشتند.

معرفی و بررسی بهترین دانشگاه های استرالیا

ما این مقاله را برای دانشجویان ایرانی که قصد مهاجرت و تحصیل در بهترین دانشگاه های استرالیا را دارند تهیه کرده ایم تا بهترین فرصت های تحصیلی موجود را در اختیار آنها قرار دهیم.با ما در ادامه ی متن همراه باشید.

این رتبه ‌بندی جهانی که بر اساس معیارهای مختلفی از جمله تحقیقات، آموزش، تأثیر و تعامل با صنعت و کیفیت تحصیلات انجام می‌شود، بهترین دانشگاه های استرالیا را در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار داده است. این دانشگاه های استرالیایی موفق شده‌اند در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گیرند. این امر نشان از کیفیت بالای آموزش و تحقیقات در دانشگاه‌های استرالیا دارد و نشانگر تلاش و تعهد این دانشگاه‌ها در بهبود کیفیت تحصیلات و ارائه فرصت‌های موفقیت برای دانشجویان است.

ما برای شما یک دسته بندی دقیق براساس رنکینگ دانشگاه ها انجام دادیم و پنج دانشگاه برتر استرالیا را دسته بندی کردیم که به شرح زیر است:

نام دانشگاه

رتبه در استرالیا

رتبه جهانی

دانشگاه ملبورن

1

14

دانشگاه نیو ساوت ولز

(UNSW سیدنی)

 

2

19

دانشگاه سیدنی

2

19

دانشگاه ملی استرالیا (ANU))

 

4

34

دانشگاه موناش

5

42

 

دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن یکی از دانشگاه های برتر جهان و جزو بهترین دانشگاه های استرالیا است که در شهری پر رونق و بین المللی قرار دارد. این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه استرالیا با رتبه یک شناخته می شود و همچنین در جهان نیز در رتبه برتر قرار دارد.

بیش از 8000 کارمند علمی و حرفه ای در این دانشگاه فعالیت می کنند و حدود 65000 دانشجو را در تحصیلات و تحقیقات خود پشتیبانی می کند. این دانشگاه جذابیت خاصی برای دانشجویان بین المللی دارد و 30000 دانشجوی بین المللی از بیش از 130 کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند. اعتبار این دانشگاه به حدی است که چهار نخست وزیر استرالیا و پنج فرماندار کل از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. علاوه بر این، شهر ملبورن در بین شهرهای زیست پذیر جهان جایگاه بسیار خوبی دارد و همچنین به عنوان شهر ادبیات یونسکو شناخته می شود. شهر ملبورن همچنین به عنوان مرکز هنر خیابانی، موسیقی و تئاتر شناخته می شود.

دانشگاه ملبورن یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا

رشته های تحصیلی در دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا با ارائه برنامه های کارشناسی متنوع، به دانشجویان فرصتی برای انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه خود می دهد. این برنامه ها شامل:

  •  لیسانس کشاورزی
  • لیسانس هنر
  • کارشناسی هنر
  • لیسانس زیست پزشکی
  • لیسانس بازرگانی
  • لیسانس طراحی
  • لیسانس محیط زیست
  • لیسانس هنرهای زیبا
  • لیسانس موسیقی
  • لیسانس بهداشت دهان و دندان
  • لیسانس علوم 

و همچنین دیپلم مطالعات عمومی است. این برنامه ها به دانشجویان امکان می دهند تا تخصص خود را در زمینه های مختلف تحصیل کنند و به علم و فناوری های جدید روی بیاورند.

دلایلی که ما را برای اقدام به اپلای دانشگاه ملبورن مطمئن می کند

جد از سیستم حرفه ای تدریسی و تحصیلی دانشگاه ملبورن، ملبورن به عنوان یکی از شهرهای استرالیا، در مقایسه با سایر شهرهای معروف استرالیا، هزینه‌ی کمتری را برای ساکنان خود به ارمغان می‌آورد. این ویژگی، به ویژه برای دانشجویانی که دارای بودجه‌ی محدودی هستند، جذابیت زیادی دارد. در مقایسه با سیدنی و پرت، هزینه‌ی زندگی در ملبورن به شکل قابل توجهی کمتر است. برای دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند در نزدیکی دانشگاه زندگی کنند یا آپارتمانی را اجاره کنند،  به راحتی مسکن مناسبی در این شهر خواهند یافت.

بازار کار پر رونق ملبورن فرصت های شغلی زیادی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. این شهر با بخش های فناوری، مالی و مراقبت های بهداشتی خود به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای دانشجویان فارغ التحصیل شناخته می شود. شرکت های جهانی با دفاتر در ملبورن فرصت های کارآموزی و شغلی فراوانی برای فارغ التحصیلان ارائه می دهند و موسسات محلی نیز خدمات استخدامی متنوعی را برای دانشجویان خود فراهم می کنند. با توجه به این امکانات، دانشجویان بین المللی پس از پایان تحصیل در ملبورن به راحتی می توانند شغلی مناسب برای خود پیدا کنند.

دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW Sydney)

 دانشگاه نیو ساوت ولز یکی از برترین دانشگاه‌های استرالیا و البته جهان است.دانشگاه UNSW Sydney  یک نیروگاه آموزشی و تحقیقاتی پیشرو در جهان است و توسط سازمان‌ها و کارفرمایان در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا و جهان شناخته شده است. اساتید این دانشگاه به دانشجویان خود یک آموزش عملی و متمرکز بر شغل ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند پتانسیل کامل خود را کشف کنند و در جهان تأثیرگذار باشند.رشته های موجود در این دانشگاه شامل مهندسی،هنر،علوم اجتماعی و... میباشد که در تمام سطوح ارائه میشود.

دانشگاه نیوساوت ولز یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا

یک آمار جالب از بازار کار فارغ التحصیلان دانشگاه نیو سات ولز

فارغ التحصیلان دانشگاه UNSW جزو شاغل ترین افراد در جهان هستند. این دانشگاه با برقراری ارتباطات قوی با صنعت در سراسر جهان، به دانشجویان خود مهارت‌ها و تجربه‌های کلیدی می‌دهد و از طریق همکاری با دانشگاه‌های برجسته جهان و پزشکان متخصص، آنها را در زمینه‌های مختلف آموزش می‌بخشد والبته برای آنها فرصت کاری مهیا می کند.

 این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا با سومین نرخ اشتغال تمام وقت در بین دانشگاه‌های سیدنی و در بین دانشگاه‌های گروه Go8، برترین حقوق را به فارغ التحصیلان خود ارائه می‌دهد. به علاوه، UNSW بیشترین تعداد دانشجو را در بین 100 رهبر آینده استرالیا داراست و چهار فارغ التحصیل از این دانشگاه در لیست پنج جوان ثروتمند برتر استرالیا قرار دارند. این موضوع نشان می‌دهد که دانشجویان و فارغ التحصیلان UNSW از آموزش و پرورش با کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای ایجاد فرصت‌های شغلی و موفقیت حرفه‌ای بهترین ابزارها و منابع را در اختیار دارند.

ارزش مدرک دانشگاه نیوسات ولز

لیسانسی که شما از دانشگاه نیوسات ولز به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا می گیرید شبیه یک پاسپورت با ارزش برای رسیدن به فرصت های طلایی شغلی در سراسر جهان است.

این دانشگاه با ترکیبی مناسب از تئوری و عمل، شما را برای موفقیت در زمینه شغلی آماده می سازد. استاید این دانشگاه اکثرا برنده جوایز کارفرمایان هستند.

دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا دانشگاهی است که گسترده ترین رشته های استرالیا را ارائه می دهد با بیش از 400 زمینه تحصیلی برای انتخاب رشته، دانشجویان انعطاف پذیری لازم را دارند تا علایق خود را دنبال کنند، مهارت های خود را گسترش دهند و فرصت های کارآموزی و تبادل جهانی را دنبال کنند. خارج از فضای کلاس هم ، دانش‌آموزان می‌توانند با بیش از 200 باشگاه و انجمن که توسط دانشجویان  اداره می‌شوند ارتباط برقرار کنند. جامعه دانشگاه سیدنی - که سطحی جهانی را پوشش می دهد - شامل بیش از 50000 دانشجو، 3400 کارمند علمی و 320000 فارغ التحصیل است. دانشگاه سیدنی یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا است که به دانشجویان فرصت هایی برای شرکت در پروژه های تحقیقاتی و کارهای عملی در داخل و خارج از کشور می دهد.

دانشگاه ملی استرالیا (ANU)

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) با شهرت به تدریس استثنایی، تحقیقات برتر و کلاس‌های کوچک خود، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا و البته جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه در رتبه 34 جهانی توسط QS قرار دارد و به عنوان بین‌المللی‌ترین دانشگاه استرالیا شناخته می‌شود.این دانشگاه به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد از سراسر جهان مجموعه‌ای گسترده از مدارک تحصیلی اعم از مدارک دوبل انعطاف‌پذیر ارائه می‌دهد و همچنین بیش از 3000 دانشگاهی حرفه‌ای را تحت پشتیبانی خود قرار می‌دهد.

دلایلی که مارا برای اپلای در دانشگاه ملی استرالیا مطمئن می کند

با توجه به مزایای متعددی که دانشگاه ملی استرالیا (ANU) ارائه می‌دهد، ارزش ورود به این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا است بسیار واضح است.

  •   ANU به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر جهان شناخته شده است و به دلیل برتری علمی و نیروگاه تحقیقاتی خود مورد توجه قرار می‌گیرد.
  •  این دانشگاه گستره‌ای از رشته‌های تحصیلی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد، از علوم و هنر تا حقوق، تجارت و مهندسی.
  •  ANU تأکید بر تدریس مبتنی بر تحقیق دارد و به دانشجویان فرصت‌های متعددی برای شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته ارائه می‌دهد.
  •  این دانشگاه دارای یک جامعه دانشجویی بین‌المللی است که بیش از ۲۵ هزار دانشجو از بیش از ۱۰۰ کشور را در بر می‌گیرد و محیطی پرجنب و جوش و فراگیر را برای همه فراهم می‌کند.

و در پایان، ANU Canberra بورسیه‌ها و گزینه‌های بودجه‌ای بدون بار مالی برای دانشجو دارد.

دانشگاه موناش

دانشگاه موناش، یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا و یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه به دلیل کیفیت بالا و استانداردهای بین‌المللی خود، در رده‌بندی 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و عضو گروه معتبر هشت نیز می‌باشد. اسم دانشگاه به نام سر جان موناش، یکی از موسسین دانشگاه و با توجه به علاقه او به دانش‌آموزان، انتخاب شده است. دانشگاه موناش با هدف افزایش مهارت‌ها، اعتماد به نفس و ایجاد تغییرات مثبت در دانشجویان، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خود را تقویت کرده است. در کمتر از 60 سال، این دانشگاه از یک پردیس واحد به یک نیروگاه آموزشی و تحقیقاتی با حضور در چهار قاره تبدیل شده است. علاوه بر این، فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف تأثیر بسزایی در سطح جهان داشته است، از جمله آوردن آب پاک به روستاهای آفریقا و تولید داروهای نجات دهنده زندگی.

دانشگاه موناش جزو بهترین دانشگاه های استرالیا

فرصت استثنائی و متفاوت برای ورود به بازار کار

دانشگاه موناش از طریق همکاری با چهار پردیس استرالیا و شریکان بین المللی خودش، امکان دسترسی به تجارب بین المللی را فراهم می کند. این تجارب شامل مشارکت در تحقیقات بین المللی، شرکت در برنامه های تحصیل در خارج از کشور و یادگیری در کنار دانشجویانی از فرهنگ های مختلف است.  با موناش به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های استرالیا ، شما می توانید مدرک خود را در استرالیا شروع کرده و سپس در هر یک از 100 شعبه موناش در سراسر جهان از قبیل ایتالیا و مالزی و هند و غیره...تحصیلات خود را ادامه دهید. این تجربه شما را برای ورود به بازار کار جهانی آماده می کند و به شما امکان می دهد تا در محیط های بین المللی به کار بپردازید.

 تیرخلاص

در صورتی که به دنبال برترین دانشگاه های استرالیا هستید، باید به چندین عامل توجه کنید. اولین عاملی که باید در نظر داشته باشید، رتبه بندی دانشگاه است. می توانید از رتبه بندی های جهانی معتبر مانند QS World University Rankings و Times Higher Education World University Rankings استفاده کنید. بر اساس این رتبه بندی ها، دانشگاه های استرالیا از همین ابتدا قابل مقایسه هستند.

علاوه بر رتبه بندی، باید به برنامه های تحصیلی و رشته های موجود در دانشگاه توجه کنید. آیا دانشگاه 
،ارائه دهنده رشته مورد علاقه شما است؟ آیا برنامه های تحصیلی آن متناسب با اهداف شما است؟ این عوامل می توانند تاثیر مهمی در انتخاب دانشگاه مناسب برای شما داشته باشند.

همچنین، محیط زندگی و فرهنگ استرالیا نیز باید مورد توجه قرار گیرد. استرالیا به عنوان یکی از کشورهای پربازده جهان شناخته می شود و دارای یک سبک زندگی دوستانه و متنوع است. این کشور یک جامعه چند فرهنگی است و دانشجویان بین المللی در آن به راحتی می توانند با دانشجویان دیگر از سراسر جهان رابطه برقرار کنند.

در نهایت، بودجه شخصی شما نیز باید مد نظر قرار گیرد. هزینه های تحصیل در استرالیا معمولاً بالا است و باید مطمئن شوید که می توانید هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنید. اما لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاه های استرالیا برنامه های مالی و تسهیلاتی یا به عبارت دیگر فاند و فول فاند برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.
شاید در نظر گرفتن و جمع آوری اطلاعات درمورد همه ی این مطالب کاردشواری باشد و نیاز به یک تجربه ی قبلی داشته باشد که کارشناسان ما با داشتن سابقه ی چندین و چند ساله در کنار شما هستند تا این مسیر را برای شما ساده تر و کوتاه تر نمایند.