افق بال فرشتگان مجله خبری و پایگاه مقالات آموزشی
همه چیز درباره مهاجرت را در وبلاگ افق بال فرشتگان بخوانید
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
بازگشت به وبسایت
مفاهیم مهاجرت بهترین ها مهاجرت تحصیل
تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا

بررسی فرهنگ و زبان استرالیا،دانشگاه های برتر و مراحل اپلای برای تحصیل در این کشور.
مجموع بازدید : 418 زمان مطالعه : 4 دقیقه و 32 ثانیه

تحصیل در استرالیا یعنی زندگی در سرزمین کانگوروها یا تجربه جذاب خانه اپرای سیدنی. این کشور دارای سواحل طولانی و زیبا، جنگل های جادویی و صحراهای بیکران است. شهرهای بزرگی مانند سیدنی، ملبورن و بریزبین  فرصت تحصیل در استرالیا را برای علاقه مندان فراهم میکند.تحصیل دراسترالیا پر از تجربه های منحصر به فرد و جذاب است که این پروسه را هیجان انگیز کرده است.استرالیا با برخورداری از دانشگاه‌های برتر جهان، جذابیت زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد. علاوه بر این استرالیا به عنوان یک جامعه پذیرا و دوستانه شناخته می شود و تحصیل در استرالیا فرصتی عالی برای دانشجویان بین المللی است.

دراین مقاله شرایط تحصیل در استرالیا را باهم بررسی می کنیم.

تحصیل در استرالیا یک فرصت درخشان

مزایای تحصیل در استرالیا

بورسیه و وام های مالی دانشجویی

استرالیا به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در کشورهای خارجی شناخته می شود. یکی از دلایل اصلی این انتخاب، بودجه سخاوتمندانه است که برای دانشجویان بین المللی در این کشور فراهم می شود. استرالیا به عنوان یکی از سخاوتمندانه ترین کشورهای جهان در زمینه آموزش شناخته می شود و بورس ها و کمک های مالی متنوعی را برای دانشجویان ارائه می دهد.

رتبه ی بالای جهانی

تحصیل در استرالیا یعنی تحصیل در یکی از صد دانشگاه برتر جهان.

 علاوه بر این، دانشگاه های استرالیا در سطح جهانی شناخته شده اند و به طور مداوم در رتبه بندی برتر جهان قرار می گیرند. با این وجود، با وجود سیستم آموزشی دقیق، دانشجویان می توانند در هر کجای استرالیا که تحصیل می کنند، از کیفیت بالای آموزش مطمئن شوند. به همین دلیل، استرالیا یک مقصد جذاب برای تحصیلات بین المللی است.

زندگی در یک تابلوی نقاشی

تحصیل در استرالیا یعنی زندگی در یک ویوی چشم نواز. استرالیا به چشم اندازهای طبیعی خیره کننده‌اش شهرت دارد. این کشور به خاطر زیبایی‌های متنوعش شناخته می‌شود؛ از سواحل زیبا و صخره‌های خیره کننده تا دشت‌ها و کوه‌های بیابانی با مناظر مسحور کننده. علاوه بر این، حیات وحش استرالیا نیز شگفت انگیز است و مشابه هیچ جای دیگری روی زمین نیست.

تحصیل در استرالیا ،زندگی با رفاه بالا

دانشجوهای ایرانی دراسترالیا

استرالیا دارای 43 دانشگاه است که هزینه این دانشگاه ها عمدتاً از طریق بودجه عمومی تأمین می شود و همه مؤسسات تحقیقاتی هستند و به ارتقاء اعتبار علمی کمک می کنند . این کشور به چهارمین مقصد محبوب جهان (بعد از انگلستان، ایالات متحده و فرانسه) برای دکترا تبدیل شده است.استرالیا با بیش از نیم میلیون دانشجو به مقصدی پیشرو برای دانشجویان تبدیل شده است. هر ساله تعداد زیادی دانشجوی ایرانی جهت تحصیل در این کشور بورسیه می شوند و برای کسب مدرک لیسانس یا فوق لیسانس  به استرالیا مهاجرت میکنند.

فرهنگ استرالیا

فرهنگ استرالیا به شدت تأثیراتی از فرهنگ بریتانیا و سایر کشورهای غربی دارد، زمانی که اسکاتلندی ها و انگلیسی ها به استرالیا مهاجرت می کردند، غذاهای اصلی خود را مانند گوشت گاو و بره با خود به استرالیا آوردند. این غذاها به عنوان یک بخش اصلی از رژیم غذایی استرالیایی باقی مانده اند و همچنین با غذاهای دیگری که از مناطقی مانند آسیا جنوب شرقی وارد شده اند، ترکیب شده اند. به همین دلیل، تفاوت چندانی بین غذاهای استرالیایی و بریتانیایی وجود ندارد.

زبان مردم استرالیا

قبل از اقدام به تحصیل در استرالیا باید بدانید که برای حضور در کالج ها باید به چه زبانی مسلط باشید.

استرالیایی ها زبان رسمی خاصی ندارد، اما در عمل، انگلیسی به عنوان زبان اصلی و رسمی کشور استفاده می‌شود. اکثر مردم استرالیا در زندگی روزمره و در ارتباطات خود از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند، با این حال برخی از گروه‌های کوچکی با زبان‌های محلی و اقوامی دیگر نیز وجود دارند. اما در کل، انگلیسی به عنوان زبان اصلی و فراگیر در استرالیا به شمار می‌رود.

انتخاب دانشگاه دراسترالیا

برای تحصیل دراسترالیا، باید به فاکتورهای زیادی توجه کنیم. از جمله عوامل مهم در این انتخاب شهرت دانشگاه و رشته تحصیلی است. اگرچه تعداد دانشگاه های استرالیا نسبتا کم است، اما ارزش آن را دارد که یک چک لیست برای انتخاب دانشگاه خود ایجاد کنید تا بتوانید مطمئن شوید که تمامی موارد مهم برای خود را در نظر گرفته اید.

بهترین دنشگاه ها برای تحصیل در استرالیا

بهترین دانشگاه های استرالیا

دانشگاه های استرالیا به داشتن برنامه های تحصیلی متنوع، استادان برجسته و تأکید بر تحقیقات علمی شناخته شده اند. آنها به دانشجویان فرصت های آموزشی و پژوهشی عالی ارائه می‌دهند و محیطی پویا و فعال برای توسعه دانشجویان فراهم می‌کنند. برای تحصیل در استرالیا ممکن است بهترین دانشگاه استرالیا به تعبیر مختلفی تعریف شود، اما براساس رتبه‌ بندی آموزش عالی تایمز در سال 2023، دانشگاه های برتر برای تحصیل در استرالیا به شرح زیر است.

  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه ملی استرالیا کالج آسیا و اقیانوسیه

اگر به اطلاعات دقیق تری در مورد دانشگاه های استرالیا نیاز دارید، پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بهترین دانشگاههای استرالیا

اپلای برای تحصیل در استرالیا

درخواست اپلای در استرالیا مرحله مهمی است که پس از شناسایی بورسیه های مورد علاقه و انجام تحقیقات لازم، باید به آن بپردازید. اما باید به یاد داشت که بیشتر این درخواست ها رقابتی هستند و بنابراین نمیتوان به موفقیت در هر صورتی اطمینان داشت. بنابراین لازم است که برای افزایش فرصت موفقیت، درخواست خود را به صورت کامل و جامع تکمیل کنید و در آن به بیان دقیق قابلیت ها و مهارت های خود بپردازید.اگر به دنبال راه مطمئن تری برای تحصیل در استرالیا هستید ، قطعا ما در این راه به شما کمک خواهیم کرد تا شما در رسیدن به این هدف موفق شوید.

مراحل اپلای

برای اپلای جهت تحصیل در استرالیا، ابتدا باید معیارهای واجد شرایط بودن را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام شرایط را برآورد می کنید. این شرایط می توانند شامل سوابق تحصیلی، ملیت، سن، موضوع، حتی پیشینه خانوادگی شما باشند. باید مطمئن شوید تمامی مدارک مورد نیاز دانشگاه مقصد را جمع آوری کرده اید، زیرا حتی یک ترجمه یا بیانیه فراموش شده می تواند باعث رد درخواست شما شود، بنابراین بهتر است همه جزئیات را به دقت بررسی کنید. در هر صورت، بهتر است یک شخص متخصص فرم را بررسی کند.

سخن پایانی

تحصیل در استرالیا یکی از مقاصد محبوب بین دانشجویان بین‌المللی است. استرالیا به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش عالی شناخته می‌شود و دارای دانشگاه‌های برتری است که در رتبه‌بندی جهانی نیز شناخته شده‌اند. همچنین، محیط صمیمی و دوستانه استرالیا، به علاوه فرهنگ متنوع و زندگی شهری پویا، تجربه تحصیل در این کشور را به یک تجربه منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. علاوه بر این، استرالیا یک کشور امن و پایدار است که دارای سیستم بهداشت عالی و برنامه‌های حمایتی برای دانشجویان بین‌المللی است. به همین دلیل، هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی به استرالیا می‌روند تا در آنجا تحصیل کنند و تجربه زندگی و یادگیری خود را ارتقا دهند.ما در این پروسه ی پیچیده درکنار شما هستیم تا به ساده ترین شکل ممکن این فرایند طی شود.